شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۴
«دريچه‌اي به تئاتر كودك در ايران» منتشر شد

مجموعه مقالات «داود كيانيان» در زمينه تئاتر كودك و نوجوانان با عنوان «دريچه‌اي به تئاتر كودك در ايران» روانه بازار كتابفروشي‌ها شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نوشتن اين مقالات در زمان‌هاي متفاوت بين سال‌هاي 1366 تا 1381 صورت گرفته است.

اين مقالات در پنج بخش «تئاتر كودكان و نوجوانان»،«نمايش كودكان و نوجوانان»، «ادبيات نمايشي كودكان و نوجوانان»،«نقد و نظر» و «يك خاطره» به نگارش درآمده است. 

در اين مقالات به گذشته تئاتر كودك و نوجوان و بعضي از علل عدم رشد آن، وضعيت تئاتر كودكان و نوجوانان، جشنواره‌ها و تئاتر كودكان، ضرورت پرداختن به تئاتر دانش‌آموزي، ادبيات نمايشي كودكان و نوجوانان، كاربردهاي نمايش كودكان و نوجوانان و اهميت شيوه فطري اجرا در تئاتر كودكان و نوجوانان پرداخته شده است. 

داود كيانيان معتقد است، پرداختن به تئاتر كودكان و نوجوانان، شايد همان‌قدر ضروري باشد كه پرداختن به آموزش و پرورش آنان، اما متاسفانه از بدو پيدايش اين مقوله در ايران، هيچ‌گاه آن‌طور كه بايد عميق و پيگير مورد بررسي قرار نگرفته است. اگر هم به آن پرداخته شده اكثرا ضعيف و ناآگاهانه بوده است. 

«دريچه‌اي به تئاتر كودك در ايران» اثر داود كيانيان به مناسبت پانزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان در شمارگان 2000 نسخه و با قيمت 4000 تومان از سوي انتشارات نمايش روانه بازار كتابفروشي‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط