یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
نمایشگاه کتاب محلی برای تبادل تجربیات هنرمندان پیشکسوت با هنرمندان جوان امروز است

کارگردان، هنرپیشه، نویسنده و نمایشنامه‌نویس پیشکسوت و سرشناس سینما و تلویزیون با بیان اینکه نمایشگاه کتاب محلی برای عرضه کتاب‌های تازه انتشار یافته است، اظهار کرد: هنرمند جدا از کتاب، هنرمند موفقی نخواهد بود بنابراین می‌توان گفت که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محلی برای تبادل تجربیات هنرمندان پیشکسوت با هنرمندان جوان امروز به شمار می‌رود و کتاب حلقه‌ این اتصال است.

اسماعیل خلج (کارگردان، هنرپیشه، نویسنده و نمایشنامه‌نویس پیشکسوت و سرشناس سینما و تلویزیون) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن بیان اینکه تاکنون بازیگر ۱۴۰ فیلم و سریال سینمایی و تلویزیونی بوده و ۱۲۰ رباعی و شعر سروده است، عنوان کرد: من عاشق مطالعه هستم و وقتی در منزل حضور دارم یا درحال مطالعه هستم یا نقاشی می‌کنم؛ در اصل جز مطالعه کار مهم دیگری ندارم. خواندن تاثیرات باورنکردنی و فوق العاده‌ای روی ذهن، عملکرد و زندگی شخصی و اجتماعی هنرمندان می‌گذارد؛ استفاده از تجربیات و داشته‌های دیگران در قالب کتاب، برگ برنده‌ای برای هنرمندان محسوب می‌شود تا یک تجربه‌ تاریخی اشتباه در رشته‌ هنر را دوبار تکرار نکنند.
 
وی هنرمند جدا از مطالعه را، هنرمند ناموفق دانست و در ادامه بیان کرد: یک هنرمند برای موفقیت در حرفه و کارش باید دائما مطالعه کند جز این باشد هنرمند موفقی نخواهد بود. یک هنرمند با مطالعه، از تجربیات سایر هنرمندانی که در گذشته بوده‌اند و امروز در قید حیات نیستند مطلع می‌شود و با انتقال و پیاده سازی تجربیاتشان هر روز در کارش موفق‌تر از دیروز می‌شود.
 
کارگران، هنرپیشه، نویسنده و نمایشنامه‌نویس پیشکسوت و سرشناس سینما و تلویزیون با بیان اینکه نمایشگاه کتاب محلی برای عرضه کتاب‌های تازه انتشار یافته است، اظهار کرد: هنرمند جدا از کتاب، هنرمند موفقی نخواهد بود بنابراین می‌توان گفت که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محلی برای تبادل تجربیات هنرمندان پیشکسوت با هنرمندان جوان امروز به شمار می‌رود و کتاب حلقه‌ این اتصال است.
 
این هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون نظر خود را درباره‌ برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اینگونه بیان کرد: معمولا اشخاصی به نمایشگاه کتاب می‌آیند که یا کتاب‌خوان هستند یا دنبال کتاب‌های تازه چاپ شده و کتاب‌های مورد نیاز خود می‌گردند، نمایشگاه کتاب محلی برای عرضه کتاب‌های تازه انتشاریافته است و یک پارک تفریحی برای کتاب دوستان محسوب می‌شود.
 
او  با بیان اینکه تاکنون ۲۳ اثر نمایشی از او چاپ رسیده است، تصریح کرد: نشر افرا نیز مجموعه کتاب شعر من با نام «کودکی و تماشای زمین» و پنج مجموعه آثار نمایشی به نام «داستان‌های ناتمام» را به چاپ رسانده است‌ و در نمایشگاه کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.
 
اسماعیل خلج در پایان بر نقش موثر والدین به عنوان الگوی کتابخوانی برای فرزندان تاکید کرد و گفت: لذت خواندن کتاب با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. هیچ فناوری دیجیتالی یارای رقابت با کتاب خواندن را ندارد. مطالعه کتاب چه کاغذی باشد یا کتاب‌های الکترونیک، مزایای بیشماری دارد که باید برای دیگران بازگو شود، تجربه نشان داده کودکان از یکدیگر تقلید می‌کنند تا میان هم‌سالانشان دیده شوند و والدین در این بین نقش موثرتری برای کتابخوان کردن فرزندان نسبت به دیگران ایفا می‌کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها