پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
عضویت 12 هزار ابهری در کتابخانه‌های عمومی/برنامه‌ریزی برای افزایش 35 درصدی اعضا

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر از برنامه‌ریزی برای افزایش 10 هزار جلدی منابع کتابخانه‌های ابهر خبر داد و گفت: برنامه شهرستان عضویت 35 درصدی ابهری‌ها در کتابخانه‌های عمومی است.

عبدالحسین بختیاری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان درباره فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی این اداره در سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزار و 716 ابهری در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند و تلاش می‌کنیم تا این تعداد به 12 هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی از برنامه‌ریزی برای عضویت 35 درصد از جمعیت شهرستان در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا موجب ریزش اعضا کتابخانه‌های عمومی شد که با روش‌های الکترونیکی و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی به دنبال افزایش آن هستیم.

بختیاری با بیان این‌که سال گذشته 70 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی به امانت واگذار شد، افزود: در صورت افزایش اعضا تعداد کتاب‌های امانتی به 87 هزار جلد خواهد رسید.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر همچنین از پیش‌بینی برای افزایش 10 درصدی ظرفیت خیرین در اهدای کتاب اشاره کرد و افزود: در بخش رشد منابع نیز خریداری 10 هزار جلد کتاب دیگر در برنامه آتی این اداره است.

وی با بیان این‌که 11 هزار نسخه کتاب به ارزش 400 میلیون تومان در بین کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر توزیع شد، اضافه کرد: این کتاب‌ها در موضوعات مختلف در همه کتابخانه‌ها توزیع شده است.

بختیاری با اشاره به این‌که در حوزه عمرانی نیز امسال بهسازی اساسی در کتابخانه وحدت ابهر و بهسازی مخزن کتابخانه حکیم هیدجی در برنامه است، تصریح کرد: افتتاح کتابخانه عمومی سپهد حاج قاسم سلیمانی ابهر و افتتاح کتابخانه سیار نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر با اشاره به این‌که در روستای قروه نیز با زمین اهدایی یک خانواده شهید ساخت کتابخانه آغاز شده است، اضافه کرد: همچنین در خود ابهر نیز کتابخانه استاندارد شهرستان دارای 10 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به این‌که در حوزه فرهنگی نیز طرح کتابخانه‌گردی؛ تمدید عضویت اعضا به صورت خودکار و از طریق سایت، برگزاری مسابقات کتابخوانی ازجمله برنامه‌هاست، گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره تبدیل به مراکز فرهنگی است و در این راستا برنامه‌های فرهنگی متعددی پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها