سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کتابخانه عمومی شهید حججی در اسلامشهر افتتاح شد

کتابخانه عمومی شهید حججی در روستای حسین آباد شهرستان اسلامشهر روز گذشته دوشنبه 16 اسفندماه با حضور فرماندار شهرستان و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) کتابخانه عمومی شهید حججی عصر روز گذشته (دوشنبه ۱۶ اسفند ماه) با حضور حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر، علیرضا زندوکیلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران و جمعی از مسئولان شهری و کتابداران در روستای حسین آباد بخش مرکزی اسلامشهر افتتاح شد.
 
علیرضا زند وکیلی مدیرکل اداره کتابخانه  عمومی استان تهران در مراسم افتتاح کتابخانه شهید حججی روستای حسین آباد، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ مطالعه و افزایش فضای کتابخانه‌ای با همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و کمک‌های خیران و علاقه‌مندان به فرهنگ مکتوب امکان‌پذیر خواهد بود.

زند وکیلی با اشاره به محدودیت منابع مالی در مجموعه کتابخانه‌ها، گفت: یکی از منابع مالی تامین هزینه‌های کتابخانه‌ها از محل نیم درصد درآمدهای شهرداری‌ها است که در هر شهرستان با محوریت انجمن کتابخانه‌های عمومی با مسئولیت فرماندار شهرستان صرف هزینه‌های کتابخانه‌ها می شود، که با توجه به مشکلات شهرداری‌ها ، کسری بودجه و کاهش اعتبارات شهرداری‌ها، مبلغ نیم درصد سهمیه کتابخانه‌ها که بر اساس قانون تکلیف شده پرداخت نمی‌شود و در اغلب موارد صرف کارهای موازی می شود. 
 
ضرورت مظلومیت زدایی از کتاب 
حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در این مراسم با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب در رشد و توسعه و پیشرفت جامعه اظهار کرد: به دلایل مختلف کتاب در جامعه ما همواره مظلوم بوده و مورد بی‌مهری واقع شده که باید از این محصول فرهنگی؛ مظلومیت زدایی شود و کتاب بیشتر مورد حمایت، توجه مادی و معنوی قرار بگیرد.
حبیبی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه گسترش کتابخانه‌ها و فرهنگ مطالعه در شهرستان اسلامشهر، گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان با همکاری و همیاری دستگاه‌های مختلف علاوه بر تقویت کتابخانه‌های عمومی منطقه؛ در تلاش هستیم از طریق دهیاری‌ها در روستاهای فاقد کتابخانه، فضای کتابخانه‌ای مناسب احداث و با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی تجهیز و در اختیار مردم منطقه قرار بگیرد.

18 امین کتابخانه شهرستان اسلامشهر افتتاح شد
مجیدجعفری ،رئیس اداره امور کتابخانه های عمومی شهرستان اسلامشهر نیز، اظهار کرد: کتابخانه عمومی شهید محسن حججی هجدهمین کتابخانه عمومی شهرستان اسلامشهر است که در روستای حسین آباد بخش مرکزی اسلامشهر قرار دارد. این کتابخانه با همکاری دهیاری این روستا در محل ساختمان دهیاری در فضایی به مساحت ۲۵۵ متر مربع و با اعتباری قریب به ۱۱۵ میلیون تومان احداث و تجهیز شده و  اکنون در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار داده شده است.
 
جعفری گفت: کتابخانه عمومی شهید حججی با فضای مناسب دارای بخش‌های سالن مطالعه و مخزن اصلی، مرجع، بخش کودک و نوجوان، نشریات و دیگر بخش‌های مورد نیاز مراجعان است. این کتابخانه همه روزه از ساعات اولیه صبح تا عصر به متقاضیان دریافت کتاب و یا استفاده از فضای مطالعه  کتابخانه خدمات ارائه می‌کند.
 
کتابخانه عمومی شهید حججی روستای حسین آباد بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلامشهر و با همکاری و همراهی دهیاری، بخشداری و خیران منطقه در بخشی از ساختمان دهیاری حسین آباد احداث ، افتتاح و آماده ارائه خدمات به اهالی منطقه شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها