دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
فقدان گروه تولید محتوا، حلقه مفقوده صنعت فرهنگی است

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که فقدان گروه تولید محتوا، حلقه مفقوده صنعت فرهنگی است، گفت: در معاونت فرهنگی در توسعه فعالیت نهادهای سازمانی تلاش داریم، این‌ها نه ناشر هستند و نه نویسنده، سازمان‌هایی هستند که محتوا را آماده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آئین پایانی دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران»، دوشنبه نهم اسفندماه 1400 با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، نویسندگان و ناشران فعال در حوزه ایثار و شهادت در تالار وحدت برگزار ‌شد.
 
یاسر احمدوند؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن تبریک مبعثت پیامبر اکرم(ص)، گفت: پیامبر(ص) بزرگ‌ترین ناجی بشریت هستند و آنان‌که راه ایشان را می‌پیمایند، پیام‌آوران نجات بشر هستند.
 
وی اظهار کرد: در جشنواره پدیدآورندگان آثار مربوط به ایثار و شهادت حضور داریم. جا دارد از عزیزان در بنیاد شهید تشکر کنیم. به فضل خدا و همتی که وجود داشته در نقطه خوبی قرار داریم و کیفیت آثار از غنای بیشتری برخوردار است.
 
احمدوند در بخش دیگری از سخنانش گفت: صد برابر شدن آثار یعنی صد برابر غنای کیفی و توسعه دسترسی به آثار و ترویج آثار که همت مضاعف می‌طلبد. وضع کتابخوانی در کشور ما وضع مطلوبی است، اما نسبت به پیام ناجی بزرگ بشریت و تأکید دین مبین اسلام بر اهمیت دانش، فاصله زیاد است. جمعیت باسواد ما در طول سال هیچ مطالعه‌ای ندارند، البته دلایل مختلف دارد، اما به‌نظرم یکی از برکات توجه و تولید آثار در موضوع ایثار و شهادت به دلیل پیوستگی این موضوع با جامعه ما دارد و می تواند در ترویج کتابخوانی تأثیر داشته باشد. ما نیز به سازمان‌های تولید محتوا نیاز داریم و منظورم از سازمان، مجموعه‌های مردمی است که در برخی شهرها راه‌اندازی شده و خاطرات و روایت‌های مختلف جنگ را آماده‌سازی می‌کند که برخی منتشر شده است.
 
وی افزود: این آثار قابلیت توسعه دارند. وظیفه ما در بخش حاکمیت، حمایت در راستای تشکیل و پاگیری این مجموعه‌های مردمی محتوامحور است. هر کجای این کشور که بروید پیوستگی با فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد. همه این‌ها قابلیت تبدیل شدن به آثار مکتوب را دارد و می‌توانند جمع‌آوری شوند و ایده‌هایی برای تولید محتوا بدهند.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: در معاونت فرهنگی تلاش در توسعه فعالیت این نهادهای سازمانی داریم، این‌ها نه ناشر هستند و نه نویسنده، سازمان‌هایی هستند که محتوا را آماده می‌کنند. حلقه مفقوده صنعت فرهنگی این است که گروه تولید محتوا در کشور نداریم. باید به سمت راه‌اندازی این نهادها پیش برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها