یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
افزایش 10 هزار کتاب به کتابخانه حرم شاهچراغ

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) از افزایش بیش از 10 هزار کتاب به کتابخانه این مرکز در کمتر از 6‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در فارس و به نقل از مرکز پژوهش‌ها و کتابخانه شاهچراغ(ع) علیرضا بیابانورد با اعلام این خبر گفت: مخزن کتابخانه حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) در مهر ماه امسال دارای 79 هزار عنوان منبع بود و این رقم در حال حاضر از 90 هزار عنوان عبور کرده است.
 
وی با اشاره به افزوده شدن بیش از 10 هزار کتاب به مخزن کتابخانه شاهچراغ افزود: این منابع در موضوعات مختلفی همچون ادبیات، تاریخ، مذهبی، علوم اجتماعی، فلسفه، روانشناسی و سایر موضوعات است.

 بیابانورد با بیان اینکه کتابخانه مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ شامل بخش‌های مختلف ثبت‌نام و عضویت، امانت، ثبت کتب جدید، نسخ خطی، فهرست‌نویسی، چاپ سنگی، کودک، اسناد، سفیر دانایی و ... می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب چاپ سنگی و بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب خطی در این مرکز موجود است.



وی با بیان اینکه خوشبختانه علاقه‌مندان به کتاب، استقبال خوبی از کتابخانه داشته‌اند، افزود: آمار کل ثبت‌نام اعضای جدید از مهر تا دی‌ماه نزدیک به هزار نفر بوده است که با توجه به شرایط کرونایی در کشور آمار به نسبت خوبی است.
 
بیابانورد گفت: کتابخانه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) در حال حاضر  14 هزار و 379 نفر عضو دارد.
 

رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) همچنین درباره فعالیت‌های ترویجی کتاب و کتابخوانی این مرکز گفت: هر ماه معرفی چهار کتاب در سایت تخصصی مرکز پژوهش‌ها منتشر و به‌صورت چاپی در مرکز پژوهش‌ها برای آشنایی بیشتر کاربران با کتاب‌های جدید و منتخب قرار می‌گیرد، همچنین در مناسبت‌های گوناگون کتاب‌های ویژه هر حیطه موضوعی معرفی و به‌صورت چاپی و الکترونیکی منتشر می‌شود.
 
بیابانورد اضافه کرد: برنامه‌های مختلف درباره معرفی، نقد و رونمایی کتاب به‌صورت مستمر و دوره‌ایی با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی در این مرکز برگزار می‌شود.
 
وی همچنین یکی از مهمترین مجموعه فعالیت‌های این مرکز پژوهش‌ها و کتابخانه شاهچراغ در م6‌ماه گذشته را تاسیس کتابخانه‌‎های تخصصی برشمرد و گفت: آغاز به‌کار کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی در دهه فجر و کتابخانه تخصصی روش تحقیق و پژوهش در هفته کتاب از جمله این اقدامات بوده است که با استقبال مردمی هم روبه‌رو شده است.


بیابانورد یادآور شد: این مرکز بنا دارد چهار کتابخانه تخصصی دیگر شامل کتابخانه معارف اهل بیت‌(ع)، کتابخانه قرآن و حدیث، کتابخانه ادبیات و نیز کتابخانه تاریخ فرهنگ و تمدن را به زودی تاسیس و در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی و کتابخانه شاهچراغ همچنین با استقبال و تقدیر از جذب مشارکت‌های مردمی هم گفت: اخیرا از اهدا کننده مجموعه کتابخانه شخصی جانباز سردارسیدرحیم بازیار، با اهدای لوح تقدیر و هدیه متبرکی حرم مطهر تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها