شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
آئین سپاس چهره‌های ماندگار صنعت چاپ ایران؛ ۲۰ اردیبهشت 1401

آئین سپاس چهره‌های ماندگار صنعت چاپ با تقدیر از 100 چهره ماندگار این صنعت بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار می‌شود.

محمد رسولی، یکی از طراحان اولیه «آئین سپاس چهره‌های ماندگار صنعت چاپ ایران» و کارگردان فیلم‌های این مراسم، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اجرای این مراسم گفت:‌ با توجه به توانمندی‌های صنعت چاپ‌، بسته‌بندی و صنایع سلولزی وابسته به چاپ در کشور قرار است در این مراسم از 100 چهره تاثیرگذار این صنعت در صد سال اخیر تجلیل شود.
 
وی افزود: این افراد با عناوین مفاخر، پیشکسوتان، پیشتازان، نوآوران، کارآفرینان و پشتیبانان طبقه‌بندی شده‌اند که طیف‌ها و افراد گوناگونی را از سراسر کشور در بر می‌گیرد.
 
رسولی با اشاره به معیارهای داوری و انتخاب این افراد توضیح داد: سن، سابقه کار، تحصیلات، رزومه کاری، نوع خدمت در سازمان، تربیت‌شدگان و شاگردان، تاسیس و راه‌اندازی واحد چاپ و بسته‌بندی، آثار نوشتاری و تالیفات، روزآمد بودن و پیشرو بودن در صنعت، خوشنامی و برجستگی اجتماعی و سوابق مدیریتی عناوین این معیارها است.
 
وی با اشاره به روند آماده‌سازی فیلم‌های آیین نیز گفت: قرار است 100 فیلم تا روز مراسم آماده شود که تاکنون 96 فیلم ساخته شده است و حدود 60 فیلم تدوین نهایی شده‌ که طی یک ماه آینده تمام مراحل کار به پایان می‌رسد.
 
رسولی همچنین درباره تکمیل تهیه و تولید کتاب چهره‌های ماندگار صنعت چاپ نیز عنوان کرد: این کتاب توسط چاپخانه ابیانه در دست آماده‌سازی است که شامل بیوگرافی همه افراد به همراه تصاویر آن‌ها است که در مرحله گرافیک و صفحه‌بندی نهایی قرار دارد.
 
وی تاکید کرد: این فیلم‌ها غیر از اینکه در قالب لوح فشرده و فلش منتشر می‌شود، در پلتفرم‌های مختلف فضای مجازی و سایت چهره‌های ماندگار عرضه خواهد شد، همچنین نسخه‌ زیرنویس انگلیسی فیلم‌ها نیز برای عرضه در نمایشگاه‌های بین‌المللی آماده‌سازی می‌شود.
 
رسولی در پایان به گردهم‌آیی و هم‌اندیشی جمعی از فعالان و چهره‌های منتخب صنعت چاپ کشور طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: در این نشست جمعی از برگزیدگان و فعالان برتر صنعت چاپ کشور درباره چگونگی برپایی مراسم در شأن جایگاه صنعت چاپ کشور بحث و تبادل نظر کردند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها