پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
مجلس ترحیم زنده‌یاد سعید تشکری در مشهد برگزار می‌شود

مجلس ترحیم زنده‌یاد سعید تشکری نویسنده مطرح کشور فردا جمعه 22 بهمن در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، مجلس ترحیم زنده‌یاد  سعید تشکری نویسنده، کارگردان، مدرس، منتقد و پژوهشگر ادبیات داستانی کشور از سوی خانواده مرحوم فردا بعدازظهر جمعه 22 بهمن ماه 1400 در مشهد برگزار می‌شود.

این مجلس از ساعت 14:30 تا 16:30 در مسجد امام سجاد(ع) واقع در مشهد، بلوار سجاد، نبش خیابان امین ویژه برادران و خواهران با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است مجالس یادبود دیگری همچون شب شعر، شب اهل قلم، جمع‌خوانی آثار مرحوم استاد تشکری نیز از سوی نهادها و ارگان‌های مختلف در مشهد و کشور برگزار شود که متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

از سعیدتشکری نویسنده خراسانی ده‌ها عنوان کتاب، نمایشنامه و مقاله در حوزه ادبیات داستانی دینی باقی مانده است. وی همچنین در تربیت و آموزش نسل جوان در حوزه داستان‌نویسی بسیار فعال بود و با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی، نویسندگان فراوانی را به جامعه ادبی کشور معرفی کرده است.

زنده‌یاد سعیدتشکری نویسنده، مدرس و منتقد مطرح کشور و خادم حرم مطهر رضوی، سه‌شنبه 19 بهمن ماه پس از سال‌ها مبارزه با بیماری MS در سن 58 سالگی در بیمارستان رضوی مشهد درگذشت و ظهر امروز پنجشنبه 21 بهمن‌ماه در میان بهت و اندوه شاگردان در مشهد تشییع و در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

در پی درگذشت این نویسنده مطرح کشور، شخصیت‌های مختلفی همچون رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر و معاون وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، تولیت آستان قدس رضوی، رئیس حوزه هنری کشور، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی رمضانی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تعدادی از مسئولان با ارسال پیام‌های جداگانه‌ایی ضایعه درگذشت استاد سعید تشکری را به جامعه ادبی کشور تسلیت گفتند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها