چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
تشکری حامی مهربان جوانان نوقلم بود/ بیماری خسته‌اش نمی‌کرد

حسین لعل‌بذری، نویسنده و از فعالان ادبی مشهد تاکید دارد که تشکری با وجود توانمندی بالا در نگارش داستان و خلاقیت وافر ادبی بسیار متواضع بود و همواره با خوشرویی و مدارا به آموزش و حمایت از نوقلمان می‌پرداخت.

حسین لعل‌بذری، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن اظهار تاسف از درگذشت سعید تشکری از نویسندگان هنرمند و مطرح ادبیات و هنر معاصر عنوان کرد: چندین سال بود که با تشکری آشنایی داشتم و وصل مشترک ما داستان بود. آخرین همکاری ما به برگزاری جایزه ادبی مشهد در سال گذشته بازمی‌گردد که دبیری جایزه را داشتم و تشکری نیز از داوران بخش رمان آن جشنواره بود.

وی ادامه داد: نکته‌ای که در آن همکاری تاثیر زیادی بر تمام داوران و دست‌اندرکاران جایزه گذاشت، اهل مدارا و گفت‌وگو بودن تشکری بود که با وجود اختلاف دیدگاه‌ها و سلایق، او بسیار مهربان و خوشرو بود.

نویسنده «افتاده‌بودیم در گردنه حیران» به پرتلاش بودن تشکری نیز اشاره کرد و افزود: با اینکه سال‌ها از بیماری MS رنج می‌برد دمی از تلاش دست نمی‌کشید و دائم در حال نگارش و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های ادبی و هنری بود.

وی ادامه داد: درگذشت وی مرا غافل‌گیر کرد و از دست دادن وی ضربه بزرگی برای ادبیات و هنر کشورمان به ویژه مشهد به حساب می‌آید. وی وزنه‌ای سنگین در ادبیات و داستان مشهد بود و جوانان به شوق بهر‌ه گرفتن از دانش و توان ادبی وی به حوزه هنری و کارگاه‌های وی در فرهنگسراها و مراکز مختلف می‌رفتند.

لعل‌بذری در پایان گفت: تشکری با شخصیت دوست‌داشتنی و دانش و هنر بالای خود شاگردان زیادی را پرورش داده و امیدواریم جوانانی که از سواد داستانی و اطلاعات بالای وی استفاده کرده‌اند، روزی جای خالی وی را پرکنند.

سعید تشکری، نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر بی‌ادعای ادبیات انقلاب اسلامی، روز گذشته (سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه) پس از سال‌ها درگیری با بیماری MS چشم از جهان فروبست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها