یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
سومین کتابخانه عمومی کاخک در خراسان‌رضوی افتتاح شد

نباید کتاب را به چشم یک منبع که در قفسه منتظر امانت گرفته شدن است، نگاه کنیم، بلکه ما باید سعی کنیم کتاب را وارد زندگی مردم کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، آئین افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی امام خامنه ای(مدظله العالی) کاخک گناباد در استان خراسان‌رضوی، پیش از ظهر امروز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.
 
در این مراسم رضا نصیری، سرپرست فرمانداری شهرستان گناباد گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از مهمترین و موثرترین برنامه های فرهنگی و علمی است که با ترویج آن می توانیم بخشی از نیازهای جامعه به ویژه نسل جوان را پاسخگو باشیم.
 
نصیری با اشاره به اینکه در حوزه کتاب و کتابخوانی باید از روشهای نوین استفاده شود، اظهار داشت: نباید به کتاب به چشم یک منبع که در قفسه منتظر به امانت گرفته شدن است، نگاه کنیم، بلکه ما باید سعی کنیم کتاب را وارد زندگی مردم کنیم. این هدف می تواند با برگزاری برنامه هایی همچون کاروان کتاب، راه اندازی ایستگاه های مطالعه در امکان عمومی و پر تردد، برگزاری آئینهای نقد، بررسی و رونمایی از کتاب، برگزاری نمایشگاه های کتاب در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی و ... جامعه عمل پوشانده شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امروز کتابخانه های عمومی از حالت سنتی صرف انباشت و امانت کتاب و سالن مطالعه خارج شده اند و به فرهنگسراهای اجتماعی که وظیفه پاسخگویی به نیازهای دانشی و اطلاعاتی عموم مردم را بر عهده دارند، تبدیل شده اند. اگر نگاه ما به کتابخانه های عمومی نگاه فرهنگسرایی، دانشگاهی، مراکز نوآوری و  رشد فکری باشد می توانیم خروجی مناسب و بسیار متفاوتی را دریافت کنیم.
 
وی افزود: امروز کتابداران به عنوان مشاوران امین مردم در حال ارائه مشاوره در انتخاب کتاب، سبک خواندن، چگونگی دریافت اطلاعات و ... به عموم جامعه هستند. امیدوارم با تغییر نگاه خود به کتابخانه ها شاهد تبدیل شدن این مراکز به پایگاه های علم، نوآوری و مشارکت اجتماعی و فرهنگی عموم مردم در جامعه باشیم.
 
وی با بیان اینکه ما معتقدیم در دوران کرونا مردم خراسان رضوی کتابخوان تر شده اند، افزود: ایام کرونا خارج از مبحث تهدید آن، عامل موثری در هدایت جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی بود. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نقطه نهایی حوزه کتاب را در ایران کتابخوان می دانند و این امر از طریق فرد کتابخوان، خانواده کتابخوان، شهر کتابخوان و ... بوجود می آید.
 
اضافه می‌شود کتابخانه عمومی مشارکتی امام خامنه ای(مدظله العالی) حوزه علمیه حسنیه به عنوان سومین کتابخانه عمومی شهر کاخک با مساحت 110مترمربع و بالغ بر 12 هزار نسخه کتاب راه اندازی شد.  شهر کاخک شهرستان گناباد دارای دو کتابخانه عمومی امام زاده محمدعابد(ع) و شهید باهنر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها