چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
«لوکیس و چند داستان دیگر»؛ داستان‌هایی جذاب، ترسناک و دلهره‌آور

کتاب «لوکیس و چند داستان دیگر» نوشته پروسپر مِریمه، با ترجمه محمود گودرزی و به همت انتشارات افق راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ پروسپر مِریمه در مجموعه داستان «لوکیس و چند داستان دیگر» از مردمی می‌گوید که در جهانی آمیخته به افسانه‌ها، خیال‌ها و خرافات، تاریخ و باورهایشان را با خود دارند. این کتاب که با ترجمه محمود گودرزی و از سوی انتشارات افق به چاپ رسیده است، نخستین‌بار در سال 1969 منتشر شد.

در توضیح ناشر آمده که حضور رگه‌هایی از ترس و تخیل در داستان‌های واقعی و زندگی روزمره، جست‌وجو در جهان‌های بیگانه را ممکن می‌کند. در این جهان‌ها که اتفاق‌های معمولی و ساده به چالش کشیده خواهند شد، رازهایی پیچیده از عمقِ کلام و رفتار آدم‌های داستان بیرون می‌آید و مسیر قصه را تغییر می‌دهد. در کتاب لوکیس و چند داستان دیگر اساس قصه‌ها واقعیتی است که در کابوس و خلسه، چهر‌ه‌های عجیب و ترسناکی به خود می‌گیرد؛ خوابی بلند که راه فرار را نشانمان می‌دهد، اما ما را توان گریز از آن هزار تو نیست.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«صدای شکستن شاخه‌های خشکیده‌اش را شنیدم و به نظرم رسید حیوانی بسیار سنگین می‌کوشد از آن بالا برود. همچنان در فکر ماجراهای خرس‌هایی که دکتر برایم تعریف کرده بود، دستخوش نوعی هیجان برخاستم و در چندمتری پنجره‌ام، میان شاخ‌وبرگ درخت، سرِ انسانی دیدم که با نور چراغم کاملا روشن شده بود.»

کتاب «لوکیس و چند داستان دیگر» نوشته پروسپر مِریمه، در 152 صفحه، به قیمت 45 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، با ترجمه محمود گودرزی و به همت انتشارات منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها