شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۵
طالبي‌نژاد: شهادت در ادبيات كلاسيك، اقتباس سینمایی را جان می‌دهد

احمد طالبي‌نژاد كارگردان و منتقد سينما با اشاره به ظرفيت بالاي ادبيات ايران در حوزه‌هاي مذهبي و موضوعاتي چون شهادت، بر ضرورت اقتباس سینمایی از این آثار ادبی تاکید کرد. وی گفت: بحث محوری شهادت در ادبيات كلاسيك، اقتباس سینمایی را جان می‌دهد.\

طالبي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: واقعيت اين است كه در ادبيات كلاسيك آثاري داريم كه داراي دو وجه مذهبي -داستاني هستند و علاوه بر اين، منابع مكتوب بسياري نيز از ديرباز به مسئله شهادت و از جان‌گذشتگي پرداخته‌اند.

وي منابع مكتوب شيعي را داراي غناي بسيار به‌منظور اقتباس ادبي دانست و گفت: براي رسيدن به سينمايي ارزشمند بايد رابطه سازنده‌ای بین سينما و ادبيات کشور به وجود آوريم.

كارگردان فيلم "من بن لادن نيستم" ادامه داد: در كشوري كه ادبيات آن به اين اندازه غني و قدرتمند است، دردناك خواهد بود كه از اين رويداد بزرگ اقتباس ادبي صورت نگيرد.

طالبي‌نژاد تاکید کرد: لزومي ندارد كه براي روايت واقعه عاشورا تنها به داستان این واقعه اكتفا كنيم؛ بلكه اتفاقات و رويدادهاي پس از آن واقعه چون قیام زید و مختار و قبل از آن نيز مي‌توانند از نظر روايي اهميت بسیار داشته باشد.

احمد طالبي‌نژاد متولد ۱۳۳۲، فارغ‌التحصيل زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه اصفهان است. وي فعاليت هنري را از سال ۱۳۵۲ با سينماي آزاد اصفهان آغاز كرد. او در سال ۱۳۸۰ فيلم "من بن لادن نيستم" را در حوزه كودك و نوجوان روي پرده برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط