سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
آغاز توزیع الکل ایزوپروپیل و مرکب در تعاونی چاپخانه‌داران

توزیع بیش از 160 قلم ملزومات، ابزارآلات و مواد اولیه مورد نیاز چاپخانه‌داران در تعاونی چاپخانه‌داران آغاز شد.

احمدرضا اعتمادمظاهری، مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اقدامات اخیر این تعاونی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز چاپخانه‌داران، گفت: محموله الکلی که مدتی قبل خریداری شده بود، موجود شده و توزیع آن آغاز شده است، از ماه‌ها قبل به دلیل کرونا استفاده از الکل افزایش یافته بود و قیمت آن نوسان زیادی داشت.
 
وی افزود: اکنون وضعیت به حالت ثبات رسیده است و با وجود قیمت‌های بالا توانستیم الکل ایزوپروپیل با کیفیت خوب و مناسب به کشور وارد کنیم.
 
مظاهری با بیان اینکه در وضعیت کمبود الکل، برخی سودجویان به فروش الکل‌های تقلبی در بازار اقدام کردند، عنوان کرد: چاپخانه‌داران برای انجام امور روزانه و شستشوی دستگاه‌ها مجبور به استفاده از الکل‌های بی‌کیفیت بودند اما اکنون می‌تواند محصول با کیفیت را با قیمت مناسبی از تعاونی خریداری کنند.
 
وی همچنین درباره ورود سایر مواد مورد نیاز چاپخانه‌داران، توضیح داد: محموله مرکب چینی درجه یک به کشور وارد شده است، علاوه بر آن نیز لاستیک سیلندر ژاپنی و اَبرِ اسفنجی آلمانی در کنار سایر ملزومات، ابزارآلات و مواد شیمیائی داخلی و خارجیِ عرضه شده است.
 
مظاهری با بیان اینکه تلاش شده است مواد مورد نیاز چاپخانه‌ها، با کیفیت‌ بالا و قیمت مناسب عرضه شود، گفت: در این زمینه کسانی که تابحال از تعاونی خرید داشته‌اند می‌توانند دوباره اقدام کنند، چاپخانه‌دارانی هم که عضویت ندارند می‌توانند با مراجعه به تعاونی و عضویت در آن از مزایا بهره‌مند شوند.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه مجوز وادرات محموله جدید الکل‌ و مرکب نیز به زودی به کشور وارد می‌شود تا انبار تعاونی تامین باشد و اعضا دغدغه‌ای در زمنیه تامین جنس نداشته باشند.
 
مظاهری درباره تامین سایر مواد اولیه نیز توضیح داد: تهیه کاغذ و کاغذ گلاسه نیز از جمله کارهایی است که به دنبال تامین آن هستیم اما به دلیل اینکه هزینه بالایی دارد، نیازمند سرمایه‌گذاری اعضا در این حوزه هستیم تا بتوانیم به میزان کافی کاغذ گلاسه تامین شود.
 
وی با بیان اینکه سرمایه تعاونی محدود است، گفت: در این زمینه ما از سرمایه‌گذاری همکاران و اعضا در تعاونی برای واردات کاغذ استقبال می‌کنیم تا بتوانیم این کالا را به موقع تامین کنیم.
 
مظاهری با اشاره به رایزنی برای توزیع کاغذ تحریر، عنوان کرد: در این زمینه با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت‌هایی داشتیم و اعلام آمادگی کردیم تا توزیع کاغذ دولتی توسط تعاونی انجام شود که این مساله در دست بررسی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها