چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
جشنواره کتابخوانی رضوی از پرطرفدارترین برنامه‌های کتابخوانی بین مددجویان لرستان است

مدیرکل زندان‌های لرستان جشنواره کتابخوانی رضوی را از پرطرفدارترین برنامه‌های کتابخوانی در بین مددجویان لرستان برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، امروز چهارشنبه 26 آبان‌ماه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به همراه جمعی از کارشناسان و مدیران این دو دستگاه فرهنگی از کانون اصلاح و تربیت خرم‌آباد بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌های لرستان با گرامیداشت و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: این هفته بهانه‌ای است برای مرور فعالیت‌ها و اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود.

کشوری افزود: در ادوار گذشته و تاکنون تعامل خوبی بین دو دستگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه‌های عمومی لرستان با سازمان زندان‌های استان در خصوص برنامه‌های فرهنگی وجود داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان هفته کتاب را فرصتی مغتنم برای افزایش تعامل بین دستگاهی دانست و افزود: هفته کتاب منشأ تصمیمات بهتری برای اجرای برنامه‌های مشترک در طول سال خواهد بود.

کشوری از جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های کتابخوانی در بین مددجویان لرستان یاد کرد و افزود: کتاب ریسمانی است که در تربیت و رشد انسان به سمت تعالی نقش اساسی می‌تواند ایفا کند، جامعه‌ای که از کتاب و کتابخوانی فاصله می‌گیرد باید برای پذیرش آسیب‌های اجتماعی نیز خود را آماده کند.


مدیرکل زندان‌های لرستان به آمار 70 درصدی زندانیان با سنین بین 18 تا 35 سال اشاره کرد و گفت: این آمار نگران‌کننده است و ما باید برای این طیف سنی فکر اساسی داشته باشیم زیرا این افراد سرمایه‌های انسانی کشور هستند که باید در تولید، فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی کشور نقش داشته باشند و اکنون بهترین زمان زندگی خود را در زندان می‌گذرانند.

کشوری گفت: کتاب و کتابخوانی همواره در زندان‌ها مورد استقبال بوده و ما آثار آن را به خوبی مشاهده کرده‌ایم، وقتی فردی با کتاب آشنا می‌شود می‌تواند مسیر خود را پیدا کند.

مدیرکل زندان‌های لرستان افزود: تعاملی که با دستگاه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی وجود دارد و احساس تکلیفی که به این موضوع داریم می‌تواند برای نجات این افراد اثر بخش باشد.
 
فرشته طهماسبی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این بازدید گفت: کانون اصلاح و تربیت فرصت مناسبی برای بازپروری، بازسازی و تغییر دیدگاه‌های مددجویان است، که این فرصت را می‌توان با مطالعه، آموزش و برنامه‌های فرهنگی پر کرد چرا که در حین اجرای این برنامه‌ها ممکن است یک حرکت و فعل باعث هدایت و تعیین مسیر مددجو شود.



طهماسبی به ارتباط خوب فرهنگی سازمان زندان‌ها و اداره کتابخانه‌های عمومی استان در برگزاری جشنواره‌های مختلف، مسابقات کتابخوانی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف اشاره کرد و افزود امیدواریم این تعامل‌ها در بین دستگاه‌ها ادامه‌دار باشد چراکه این بستر باید فراهم شود که مددجویانی که در این مراکز هستند، بازگشت نداشته باشند و این بسترسازی توسط مجموعه سازمان زندان‌ها و کلیه مسئولین استانی باید صورت بگیرد.

احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این بازدید با تبریک هفته کتاب گفت: امیدوار هستیم در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج مطالعه و ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه فعالیت‌هایی انجام دهیم که منتج به موفقیت‌هایی نیز شود.

فتایی افزود: پیوند مددجویان با کتاب و کتابخوانی و حرکت آنها به سمت فعالیت‌های فرهنگی و خلاقیت‌های هنری پیش بروند کمتر آسیب ببینند. همان‌طور که مقام معظم رهبری همواره بر ارتباط با کتاب تأکید دارند.



مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: این اداره کل آمادگی دارد با تمام ظرفیت در کنار سازمان زندان‌ها باشد، چرا که نیاز است آمار ورودی‌ها کاهش پیدا کند، و مددجویان در جامعه رها نشوند.

فتایی افزود: مددجویان توانمندی‌های زیادی دارند که خواسته یا ناخواسته خطایی انجام داده‌اند و ما باید بسترهای لازم را در بحث‌های مختلف کتاب،‌ آموزش،‌ حوزه‌های هنری برای آنها فراهم کنیم و هرچه بتوانیم این مددجویان نوجوان و جوان را با برنامه‌های فرهنگی بیشتر آشنا کنیم مطمئناً نتایج زود بازده‌ای ممکن است نداشته باشد؛ اما در بلندمدت نتایج خوبی در پی خواهد داشت.
 
در جریان این بازدید به مناسبت هفته کتاب از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان 600 جلد کتاب به سازمان زندان‌های استان لرستان اهدا و همچنین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بسته‌های فرهنگی شامل کتاب، لوازم‌التحریر و بازی‌های فکری برای مددجویان این کانون در نظر گرفته بود که به آنها اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها