شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
فعالیت 73 کتابخانه در کانون‌های مساجد استان زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از فعالیت 73 کتابخانه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد و گفت: در این کتابخانه‌ها، کتاب‌های هنری، اجتماعی، دینی و آموزشی، کمک آموزشی، دانشگاهی، آشپزی موجود است.

حجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: نهادهای فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد نیز به عنوان نهادهای فرهنگی عمومی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه دارند، بیان کرد: کانون‌های مساجد با اجرای طرح «فهما» به دنبال توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به بخش‌های مختلف رویداد فهما بیان کرد: اجرای طرح شنبه‌های کتاب از جمله اقدامات مهم در ترویج فرهنگ مطالعه با بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جماعات است.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان این طرح، اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری و فعالان در حوزه مساجد هستند، تصریح کرد: این طرح با شعار «هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد» اجرا می‌شود که در ابتدا کتابی از سوی امام جماعت مسجد معرفی می‌شود، پس از آن گزیده‌ای از کتاب توسط امام جماعت و یاد کتابدار مسجد در بین الصلاتین قرائت می‌شود که ثمره آن انس با کتاب است.

یارمحمدی از فعالیت 73 باب کتابخانه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و گفت: در این کتابخانه‌ها کتاب‌های هنری، اجتماعی، دینی و آموزشی، کمک آموزشی، دانشگاهی، آشپزی موجود است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان افزود: از 382 باب کانون مساجد با 10 هزار عضو فعال در استان بیش از 60 باب از کانون‌های مساجد دارای کتابخانه مخزن‌دار است.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: بیست و چهارم آبان ماه هر سال با عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است و برنامه‌های مرتبط با آن به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

یارمحمدی گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی در بین اعضای کانون‌های مساجد، اجرای طرح اهدای کتاب، نشست کتابخوان، برگزاری نشست نقد کتاب از برنامه‌هایی است که طی هفته کتاب اجرایی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد روستایی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه بیان کرد: این مسئله نیازمند فراهم کردن بسترهای مناسب از قبیل تأسیس کتابخانه‌های محلی، روستایی و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی و نیز استفاده از تمام ابزارهای مادی و معنوی و مجازی است.

وی از اجرای طرح سفیران کتاب در مناطق محروم و روستایی خبر داد و تصریح کرد: همه افراد بدون محدودیت سنی با صدور کارتی از مزیت‌های سفیر کتاب بهره‌مند می‌شوند و خدمات نیز به‌ صورت رایگان در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها