دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
چاپ دو عنوان کتاب کودک به زبان کُردی

سردبیر و مدیر اجرایی انتشارات تخصصی کودک و نوجوان په ­پووله از چاپ دو عنوان کتاب کودک در چند روز آینده خبر داد و گفت: انتشارات په­ پووله به عنوان اولین و تنها ناشر تخصصی کتاب کودک و نوجوان با چاپ دو اثر به استقبال کودکان می‌رود.

آرش مهربان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ابینا) در کردستان اظهار کرد: با آغاز به کار انتشارات په ­پووله تمام تلاشمان بر این بود که بتوانیم آثاری را برای چاپ آماده کنیم که در شان کودکان‌مان باشد و از هیچ‌گونه تلاشی برای رسیدن به این هدف دریغ نکرده‌­ایم.

وی از چاپ دو عنوان کتاب کودک در چند روز آینده خبر داد و گفت: این آثار به نام های «کێ نەخەوتووە؟!» به معنی «کی نخوابیده؟!» اثر آرش مهربان و کتاب «من پڵنگ سوورەتی نیم» به معنی «من پلنگ صورتی نیستم» اثر زانیار درخشانی است. مهربان افزود: این دو اثر اولین­ کارهای این نشر تخصصی است که سعی شده است با طراحی و گرافیکی بسیار خوب و متنی زیبا، آن را تقدیم کودکان کُرد کنیم.
 

این نویسنده همچنین ادامه داد: انتشارات په ­پووله به عنوان تنها ناشر تخصصی کودک و نوجوان به زبان کردی از تمام نویسندگان حوزه ادبیات کردی کودک دعوت به عمل می آورد و از کارهای فاخر و وزین به‌طور کامل حمایت خواهد کرد.

مدیر اجرایی انتشارات تخصصی کودک و نوجوان په ­پووله در مورد فعالیت های دیگر نشر گفت: ان‌شاءالله در چند روز آینده این دو اثر به چاپ خواهند رسید که امیدواریم هدیه زیبایی برای کودکان باشد؛ با این امید که تا قبل از سال جدید سه اثر دیگر را به چاپ برسانیم و تجربه­ نوینی را در حوزه چاپ و نشر تخصصی کتاب کودک رقم بزنیم.
مهربان در رابطه با اهداف آینده نشر یادآوری کرد: انتشارات «پەپوولە» با استفاده از تجارب و توانمندی‌های استادان دانشگاه، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته­‌های روانشناسی و علوم تربیتی، فارغ‌التحصیلان و کارشناسان حوزه ادبیات کُردی تلاش می‌کند به‌صورت تخصصی و علمی، آثار و تولیدات نویسندگان و مترجمان کُرد را مورد بررسی قرار دهد و در صورت تایید آنها، به چاپ برساند. حمایت از نویسندگان و به ویژه نویسندگان جوان حوزه ادبیات کودک و چاپ آثار فاخر و با کیفیت و در خور کودک و نوجوان، از اهدافی است که این نشر دنبال می‌کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها