چهارشنبه ۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۲
فعاليت‌ همايش كتاب سال ولايت در بخش‌هاي تاريخي و بنيادين افزايش يابد

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي خواستار تقويت فعاليت همايش كتاب سال ولايت در بخش‌هاي تاريخي و بنيادين اسلام شدند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آيت‌الله مكارم شيرازي در ديدار اعضاي ستاد برگزاري همايش كتاب سال ولايت گفتند: اسلام به سرعت در حال پيشرفت است و عده‌اي در جهان اين پيشروي را مانع اصلي اهداف ناشايست خود مي‌دانند.

وي با بيان اين‌كه تفكر شيعه در جهان به سرعت در حال پيشروي است، تصريح كردند: خوشبختانه هم‌اينك شيعه از نظر فرهنگي، سياسي و نظامي در سراسر جهان در حال پيشرفت است و اين نشان مي‌دهد شيعه منطقي‌تر و دلسوزتر از ديگر تفكرها نسبت به اسلام و قرآن است. 

ايشان افزودند: متأسفانه عده‌اي در جهان پيشرفت مكتب شيعه را مانع اصلي اهداف نادرست خود مي‌دانند و به جاي حمايت از اين مكتب، به مانع تراشي مي‌پردازند.

آيت الله مكارم شيرازي در ادامه، از برگزار كنندگان همايش كتاب سال ولايت خواستند دستاوردها و فعاليت‌هاي خود را به صورت نموداري تهيه و درباره پيشرفت‌ها و كاستي‌هاي 10 سال برگزاري اين همايش برنامه‌ريزي كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به مسؤولان همايش كتاب سال ولايت اظهار داشتند: اگرچه شما همايش كتاب سال ولايت را برگزار مي كنيد، ولي به نظر مي‌رسد اگر حوزه فعاليت‌هاي خودتان را در بخش‌هاي تاريخي و مباحث بنيادين اسلامي افزايش دهيد، مطلوب است. 

ايشان در ادامه اضافه كردند: اعلام فراخوان مقاله‌نويسي براي ترغيب و تشويق جوانان به مباحث و موضوعات علمي و ولايي از سوي مسؤولان برگزاري همايش ارزشمند خواهد بود.

آيت الله مكارم شيرازي از مسؤولان اين همايش خواستند تا درباره برگزاري همايش، اطلاع‌رساني بيشتري صورت دهند و به وسيله مطبوعات و رسانه ملي، اين همايش را در سطح كشور خبررساني كنند.

ايشان در پايان با اشاره به توسعه جامع اطلاعاتي و نرم‌افزاري در جهان، افزودند: بايد درباره فعاليت‌هاي فرهنگي به ويژه در حوزه نرم‌افزاري و ماهواره‌اي مسؤولان اين همايش، چاره‌انديشي كنند تا در آينده شاهد برگزاري همايشي در اين زمينه باشيم.

در اين ديدار كه اعضاي ستاد برگزاري همايش كتاب سال ولايت حضور داشتند، معراجي، از اعضاي هيات علمي اين همايش، گزارشي از مراحل برگزاري اين همايش ارائه كرد.

وي با بيان اين‌كه موضوع ويژه همايش امسال كتاب سال ولايت، امام موسي كاظم(ع) است، اضافه كرد: امسال در ميان كتاب‌هاي مختلفي كه در در هيات داوري همايش ارزيابي شد، 10 اثر برتر شناسايي شده‌اند كه در روز پنجم دي‌ماه مورد تقدير قرار خواهند گرفت.

وي با اشاره به لزوم توجه به موضوع ولايت از نخستين سال‌هاي زندگي ادامه داد: امسال براي نخستين بار يكي از برگزيدگان نهايي همايش كتاب سال ولايت مربوط به بخش كودك و نوجوان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط