یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
پیکر حسین زاهدی در مشهد به خاک سپرده شد

پیکر حسین زاهدی‌ نامقی، نویسنده، نمایشنامه نویس و پژوهشگر کودک و نوجوان در آرامگاه خواجه‌ ربیع مشهد آرام گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، مرحوم حسین زاهدی‌ نامقی از اهالی فرهنگ و هنر مشهد به شمار می‌رفت که در عرصه‌های مختلفی، چون نمایشنامه‌نویسی، بازیگری، کارگردانی و نویسندگی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت داشت. از او به عنوان «مرد تنهای تئاتر مشهد» یاد می‌شد.

وی که سال‌های زیادی را در گوشه‌ی انزوا گذراند و کمتر در محافل هنری حضور پیدا می‌کرد، چند نمایشنامه، تحقیق، مقاله و چندین جلد کتاب از خود به جای گذاشته است؛ کتاب‌های «معجزه باران»، «محمد و ماه دلتنگی»، «ماهک و پرنده‌ها»، «آهونامه» و «یک قمقمه از کوثر» و نمایشنامه‌های «جوجه گنجشک‌ها»، ‌«کی شاخه را تکان داد»، «دم قرمزی»، «زنده‌باد» و «بازی شن‌های داغ» از آثار مرحوم زاهدی نامقی است.

او از نسل اول نمایشنامه نویسان تئاتر مشهد بود که پیش از انقلاب اسلامی نگارش نمایشنامه و کارگردانی تئاتر را شروع کرد.

زاهدی چندین سال درگیر بیماری بود و همین موضوع نیز گوشه‌نشینی او را در این اواخر بیشتر کرد، چندی قبل از بیماری کرونا بهبود یافته بود، اما جمعه ۱۶ مهرماه از دنیا رفت و روز گذشته شنبه نیز در آرامگاه خواجه‌ ربیع مشهد به خاک سپرده شد.

در پی درگذشت این هنرمند معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با انتشار پیامی این ضایعه را تسلیت گفت. متن پیام جواد روشندل به شرح زیر است:
هنرمند ارزشمند عرصه تئاتر استاد حسین زاهدی نامقی نویسنده و پژوهشگر کودک نوجوان در آستانه روز جهانی کودک اهالی تئاتر را تنها گذاشت. او که درون‌مایه نوشته‌هایش در زمینه ترویج فرهنگ دینی به ویژه فرهنگ رضوی بود آثارش می‌تواند دستمایه خوبی برای اهالی هنر باشد. همراه و همگام با جامعه هنری این هجران را تسلیت عرض کرده و دریغ و درد خویش را با آرزوی بردباری برای بازماندگان آن استاد فقید به جامعه هنری ابراز می‌داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها