شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
خوانش ادبیات داستانی اروپا در بانه

مسئول برگزاری دورەهای «خوانش، نقد و بررسی ادبیات جهان» با اشاره به برگزاری دو دوره نقد و بررسی ادبیات داستانی آمریکای شمالی و روسیه در شهرستان بانه گفت: دوره جدید این دوره‌ها با عنوان خوانش ادبیات داستانی اروپا از هفته آینده آغاز می‌شود.

مسئول برگزاری دورەهای «خوانش، نقد و بررسی ادبیات جهان» بانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان با بیان اینکه دوره‌های خوانش، نقد و بررسی ادبیات جهان به همت مجموعه فرهنگی آیندە در شهر بانه از سال 98 آغاز شد، گفت: در اولین دوره، خوانش ادبیات داستان کوتاه آمریکای شمالی به مدت 12 جلسه برگزار شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا این جلسات تعطیل شد و مجددا دومین دوره آن از ابتدای تابستان سال جاری با عنوان دوره ترمیک نقد و بررسی ادبیات داستانی روسیه به صورت هفتگی آغاز به کار کرد.

بهنام فتاحی‌بانه با بیان اینکه این دوره توانست به صورت منسجم و با حفظ ترتیب تاریخی، تصویری کلی از ویژگی‌های محتویی، سبکی و فرمی داستان نویسی روسیه ارائه دهد، افزود: ترم مطالعات ادبیات روسیه که به خوانش ادبیات داستانی کشور روسیه پرداخته شد به مدت چهار ماه به طول انجامید.

فتاحی بانه، با بیان اینکه در این دوره آثار 12 نویسنده ادبیات داستانی روسیه بررسی و خوانش شد، افزود: الکساندر پوشکین، نیکلای گوگول، ایوان تورگنیف، ایوان گنچارف، میخائیل لرمانتوف، فئودور داستایفسکی، لئو تولستوی، آنتوان چخوف، ماکسیم گورکی، میخائیل شولوخوف، لودمیلا پتروشفسکایا و لودمیلا اولیتسکایا از جمله نویسندگانی بودند که آثارشان در این دوره مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها را 15 تا 20 نفر ذکر کرد و افزود: در بعضی از جلسات افرادی خارج از کشور نیز به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی ما را همراهی کردند.

فتاحی از برگزاری سومین دوره «خوانش، نقد و بررسی ادبیات جهان» با عنوان ادبیات داستانی اروپا خبر داد و اضافه کرد: این دوره از دوشنبه هفته اینده با خوانش ادبیات داستانی 6 کشور انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، چک و نروژ در 20 جلسه شروع می شود.

وی همچنین یادآوری کرد: این دوره ها که در کافه کتاب آینده شهر بانه برگزار شد، با استقبال اهالی فرهنگ و ادب روبرو شد و بر خود واجب می دانیم از حضور دلگرم کننده تمامی دوستانی که ما را در برگزاری این دوره حمایت و همراهی کردند، قدر دانی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها