چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
500 جلد از کتاب یک نویسنده در آذربایجان‌غربی وقف عام شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: بر مبنای سنت حسنه وقف تعداد ۵۰۰ جلد از کتاب «به‌سوی آرامش» نوشته حجت‌الاسلام اسماعیل شیخلو ازطرف اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان وقف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، همزمان با برگزاری دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در دهه وقف، حجت‌الاسلام جوانبخت، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی به همراه معاونین خود، با خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: در سال ۹۹ در قالب  این پویش ۱۶ هزار جلد کتاب و چندین نسخه نفیس و خطی توسط خیرین، سازمان‌ها، هنرمندان به کتابخانه‌های عمومی استان وقف شد که به‌دلیل استقبال ویژه عموم مردم، دومین دوره این پویش نیز برگزار می‌شود.

خدیجه معصومی بیان کرد: همزمان با دهه وقف دومین دوره  پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و با همکاری سازمان صدا و سیما، شورای سیاستگزاری ائمه جمعه، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی از تاریخ ۱۲ الی ۲۲ مهر در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

معصومی ادامه داد: بر مبنای سنت حسنه وقف تعداد ۵۰۰ جلد از کتاب «به سوی آرامش» نوشته حجت‌الاسلام اسماعیل شیخلو از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان وقف شد.

حجت الاسلام والمسلمین جوانبخت، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌غربی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این گفت‌وگو، گفت: درباره وقف و ارزش و ویژگی‌های آن روایات متعددی بیان شده و  درباره تشویق به وقف، روایات متعددی از قول رسول خدا (ص) نقل شده است که آن حضرت از نظر عملی نیز در این باره پیشقدم بودند.

وی افزود: از تاکیدات مقام معظم رهبری برای ادارات اوقاف این بود که مردم را به سمت و سوی موقوفات جدید و نیاز های روز جامعه هدایت کنید که از جمله این نیازهای روز وقف کتاب است که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای دومین سال پیاپی اتفاق می‌افتاد.

یادآوری می‌شود؛ علاقمندان برای وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی، می‌توانند عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ پیامک کنند تا كارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با ایشان تماس بگیرند و اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق پرتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی به نشانی www.orumiyehpl.ir و صفحه رسمی این اداره کل در اینستاگرام  انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها