سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
فراخوانی ادبی در شیراز برای «جنایت‌های روشن»

انجمن ادبی‌، هنری «حیرت» در شیراز برای دریافت خاطراتی دیگر از داستان‌نویسان جهت انتشار در «مجموعه خاطرات 2 حیرت» با عنوان «جنایت‌های روشن»، فراخوان داد.

مجید خادم مسئول انجمن ادبی حیرت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس با ارایه شرحی مختصر بر موضوع خاطرات، گفت: برای همه ما کم‌وبیش رویدادهایی در دوران تحصیل و در مدارس رخ داده که آسیب‌های روحی و روانی این رویدادها تا سال‌ها باقی مانده است. رفتارهایی از سوی معلم‌ها یا مسئولین مدرسه در وقایعی خاص که هنوز در خاطرمان هست.
 
وی افزود: از شما می‌خواهیم در قالب یک خاطره و در آزادی کامل، دردناک‌ترین و تاثیرگذارترین و آسیب‌زاترین روز تحصیل خود را ثبت و مستندسازی کنید.
 
به گفته خادم، انجمن ادبی‌، هنری حیرت، عمیق‌ترین و زیباترین خاطرات را به‌صورت کتاب «مجموعه‌ خاطرات» منتشر خواهد کرد.
 
وی در ادامه به ملاحظات عمومی شرکت در این طرح اشاره کرد و گفت: شرکت در این جشنواره برای تمامی داستان‌نویسان از هر کجا و در هر ردۀ سنی آزاد است.  ما به «خاطره» به عنوان متنی خلاق و یکی از قالب‌های پراهمیت ادبیات داستانی نگاه می‌کنیم و هدف اول ما خلق آثاری زیبا در ادبیات داستانی و قالب خاطره‌نویسی است.
 
خادم همچنین تصریح کرد که از هرگونه خلاقیت و نوآوری در خاطره‌نویسی استقبال می‌کنیم. ثبت بخشی از تاریخ آموزشی و فرهنگی و روانی معاصر ایران، هدف دوم ماست.
 
وی با بیان اینکه محدودیتی برای شکل نوشتار خاطرات و حجم آن وجود ندارد و آثار باید به صورت فایل word فرستاده شوند، ادامه داد: مهلت ارسال خاطرات به واتساپ (٠٩٣۸۵١۶٣۵۴۶) روابط عمومی انجمن تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۰ است.
 
به گفته خادم، انتخاب برترین خاطرات برای انتشار، آذرماه ۱۴۰۰ و شروع فرآیند آماده‌سازی و انتشار کتاب دی‌ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها