یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
طنزهای بانوی نویسنده دشتستانی کتاب شد

کتاب طنز «لبخندستان» نوشته «بانو بوشهری» طنزنویس اهل دشتستان، از سوی انتشارات «عصر جوان» چاپ و روانه بازار شد.

«بانو بوشهری» نویسنده این مجموعه با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این کتاب مجموعه یادداشت‌های طنز اجتماعی من را دربرمی‌گیرد و نخستین اثر من است و در 124 صفحه منتشر شده است. 

بانو بوشهری در مورد سابقه فعالیت خود در حوزه طنز توضیح داد: حدود چهار سال است که در زمینه طنز فعالیت دارم و با رسانه‌های محلی و منطقه‌ای همکاری می‌کنم. کارم را نخست با مجموعه رادیو «شهریاران» به‌عنوان نویسنده و گوینده آغاز و سپس برای صفحه طنز (جاروف) هفته‌نامه «اتحاد جنوب» شروع به نوشتن یادداشت‌های طنز کردم. حدود دو سال و نیم با این نشریه به‌صورت هفتگی و مداوم همکاری داشتم.

وی به دیگر سوابق رسانه‌ای خود اشاره و تصریح کرد: در همین دوره هم‌زمان با نشریه «ندای هرمزگان» در بندرعباس نیز همکاری داشتم و نوشته‌های طنزم در این نشریه به چاپ می‌رسید. همچنین در زمینه‌های اجتماعی و نیز نگارش متن‌های جدی حول محور زنان در چندین شماره در صفحه جامعه روزنامه «بامداد جنوب» فعالیت کردم.

بوشهری در خصوص دلیل انتخاب نام «لبخندستان» برای کتابش گفت: مضمون و محتوای «لبخندستان» بر طنز استوار است و نام آن نیز بر وزن دشتستان انتخاب شده است.

این طنزپرداز یادآور شد: بدیهی است در طنز من به‌دنبال خنده‌گرفتن از مخاطب نیستم؛ بلکه به‌صورت نرم و کنایه‌آمیز نقد خودم را مطرح می‌کنم تا موضوع مورد اشاره مورد توجه مسئولان و مردم قرار بگیرد. البته در طنز همین که مخاطب لبخند بزند و متوجه نکته و تلنگر موجود در مطلب بشود، کفایت می‌کند.

نویسنده «لبخندستان» در پایان به رونمایی از اثرش اشاره و تصریح کرد که این کتاب در آیینی در دفتر اتحاد جنوب و با حضور مدیرمسئول و هیئت تحریریه این نشریه رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها