دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۶
«قرآن‌پژوهی‌ها» به دنبال قرآن‌پژوهی می‌آید

بهاءالدین خرمشاهی، حافظ پژوه و قرآن پژوه گفت: «قرآن‌پژوهی‌ها» که به دنبال کتاب «قرآن‌پژوهی»، شامل مقالاتی در بحث و نقد و تحقیقات قرآنی است، هم‌اکنون مراحل پایانی چاپ نخست خود را سپری می‌کند.\

بهاءالدین خرمشاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این كتاب شامل مقالات زيادي درباره مباحث قرآني است و دنباله و شايد كامل‌كننده كتاب «قرآن پژوهي» محسوب می‌شود. 

«قرآن‌پژوهی‌ها» شامل ۴۲ مقاله در حوزه تحقيق‌هاي قرآني است كه حجم آن بين ۵۰۰ تا ۶۰۰ صفحه است و در آينده نزديك از سوي انتشارات علمي فرهنگي منتشر می‌شود.

اين قرآن‌پژوه در ادامه از تجديد چاپ كتاب «قرآن‌پژوهی» كه شامل هفتاد بحث و تحقيق قرآني است خبر داد و افزود: چاپ چهارم «قرآن‌پژوهی» قرار است با ويرايش جديد و يك مقدمه تازه و نوسازي اشارات كتاب كه روزآمد شده است، توسط نشر علمي فرهنگي روانه بازار كتاب شود.

اين نويسنده در پاسخ به سوالي درباره چگونگي روش تحقيق در مباحث قرآني در اين دو كتاب توضيح داد: در مقدمه اين كتاب درباره برداشت‌هاي متجددانه‌اي كه از قرآن می‌شود، توضيح داده‌ام و اينكه چرا "سنت‌گرايانه" قرآن‌پژوهي می‌كنم.
 
خرمشاهي تاكيد كرد: البته منظور از لفظ "سنت‌گرايانه"، قديمی بودن و قدیمی فکر کردن نيست؛ بلكه "اصولگرا بودن" در پژوهش‌های قرآنی است.
 
«دانشنامه قرآن و قرآن‌پژوهی»، عنوان كتاب ديگري است كه اين محقق از چاپ سوم آن خبر داد. 

وي گفت: اين كتاب با همكاری ۱۷ نفر نوشته شده و نزديك به ۱۰ مقوله قرآني در آن طرح شده است. اين مجموعه كه حاوي مقالاتی پيرامون قرآن است، به زودي در دو جلد منتشر می‌شود.
 
خرمشاهی در پایان از چاپ چهارم كتاب «حافظ،حافظه ماست» از سوي نشر قطره خبر داد. 

اين كتاب حدود يك هفته است كه وارد بازار كتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها