یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۰
«موسيقي نمايش» تدوين می‌شود

محمدرضا ری‌شهری - نويسنده و پژوهشگر تئاتر - از نگارش كتاب «موسيقی نمايش» خبر داد.\

ري‌شهري با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در حال حاضر مشغول گردآوري منابع درباره موسيقي نمايش‌ هستم و تصميم دارم در اين اثر به شكل ويژه و با نگاهي نو به موسيقي نمايش‌ها پرداخته و موسيقي را در نمايش‌هاي معروف بررسي و معنا كنم.

وي همچنين از تصمیم خود براي نگارش کتابی درباره «كارگرداني و بازيگري» به زبان ساده سخن گفت كه شيوه جديدي از آموزش در تئاتر را در آن مطرح می‌کند. در اين اثر كار با كودكان و نوجوانان نيز آموزش داده مي‌شود.

 وی یادآور شد: اين كتاب براي هنرمندان شهرستاني كه به منابع خاص دسترسي ندارند، مفيد است. 

ري‌شهري با بیان این که كتاب «تاريخ تئاتر جهان» نيز آماده چاپ است، افزود: در اين اثر با زباني ساده و روان به آيين‌ها، نمايش هند، تمدن‌هاي بين‌النهرين، ژاپن، چين، قرون وسطي، رنسانس، قرن های 17، 18 و 19، تئاتر بورژوايي و قرن معاصر پرداختم. این کتاب به شکلی مصور منتشر خواهد شد.  

به گفته وي، در اين اثر به تئاتر قرن معاصر بيشتر پرداخته شده و سير تحولات اجتماعي تاريخي و تاثير آن بر تحولات تئاتر نيز بررسي شده است.
 
ري‌شهري خاطرنشان کرد: با چند ناشر براي چاپ اين اثر صحبت شده اما هنوز به نتيجه قطعي نرسيده‌ایم.

کتاب «کارگاه نمايش» نيز اثر ديگري از ري‌شهري است كه در آن به تاريخچه "کارگاه نمايش" با استفاده از مصاحبه‌ها، نقدها و آثار مندرج در مطبوعات پرداخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط