یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
«قاصدک» به‌دنبال حذف یا کمرنگ‌کردن شغل کتابفروشی و نشر نیست

به گفته مدیرمسئول اپلیکیشن «قاصدک»، این اپلیکیشن نه‌تنها شغل کتابفروشی یا انتشارات را حذف نکرده، بلکه باعث تقویت آنها می‌شود و کابران را از وجودشان آگاه می‌کند.

محمدرضا نیازمند مدیرمسئول اپلیکیشن «قاصدک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با بیان اینکه «قاصدک» در حال حاضر 6000 کاربر دارد و 90 کتابفروشی در کشور عضو این نرم‌افزار کاربردی هستند، گفت: ما در فاز سوم فعالیت قاصدک، به افزودن کتاب‌های صوتی به این اپلیکیشن پرداخته‌ایم.

وی پیرامون اینکه چه تعداد کتاب است و کتاب‌ها آیا در استودیو اختصاصی قاصدک تولید می‌شوند، عنوان کرد: بستگی به حجم کتاب‌ها و فایل‌هایی که انجام می‌شود، دارد. این کتاب‌ها در استودیو اختصاصی قاصدک تهیه و تولید می‌شوند.
 
نیازمند گفت: قاصدک اولین و تنها اپلیکیشن موجود در کشور است که امکان دست‌یابی به نزدیک‌ترین کتابفروشی، انتشارات و کتابخانه را بر اساس کتاب چاپی که کاربر جست‌وجو می‌کند می‌یابد و رصد لحظه‌ای قیمت‌ها را انجام می‌دهد. این اپلیکیشن توسط دانشجوی دکتری رشته کتابداری طراحی شده و اکنون در فاز دوم از چهار فاز خود است.
 
وی ادامه داد: این اپلیکیشن افزون بر امکان دسترسی نزدیک‌ترین محل عرضه کتاب امکان خرید را با فرایند خودکار برای کاربر فراهم کرده است و کتابفروشی یا انتشارات با در اختیار داشتن پنل تخصصی می‌توانند تمام سفارشات را مدیریت کنند و بانک کتاب‌‌های خود را تقویت کنند. امکان ارسال با پیک از نزدیکترین کتابفروشی و یا استفاده از خدمات پست تا وزن 5 کیلوگرم با نرخ ثابت در سراسر کشور فراهم است.
 
به گفته مدیرمسئول اپلیکیشن «قاصدک»، این اپلیکیشن نه‌تنها شغل کتابفروشی یا انتشارات را حذف نکرده بلکه باعث تقویت آنها شده و کابران را از وجود آن آگاه می‌کند. قاصدک در راستای فرهنگ مطالعه سعی بر آن دارد تا بهانه‌های کتاب نخواندن را گرفته و کتاب‌ها را از همیشه قابل دسترس‌تر کند. وجود پیک موتوری فعال و پست امکان ارسال کتاب از هر نقطه به سراسر کشور فراهم شده است تا در بهترین شرایط کتاب‌ها به دست هم‌وطنان برسد.
 
نیازمند اظهار کرد: این اپلیکیشن به صورت یک ویترین تخصصی کتاب برای کتابفروشی و انتشارات و کتابخانه‌ها عمل می‌کند و تمام اقشار جامعه را که به دنبال کتاب هستند بهره‌مند می‌کند. از دیگر مزایای این اپلیکیشن کاربری ساده و امکان اطلاع‌رسانی قوی در حوزه کتاب و فرهنگ است.
 
به گفته نیازمند، بیش از 100 ناشر و کتابفروشی به اپلیکیشن قاصدک متصل شدند و آمادگی پیوستن دیگر ناشران و کتابفروشی‌های کشور را دارد.
 
وی با بیان اینکه اپلیکیشن تخصصی کتاب قاصدک با در اختیار گذاری پنل ساده و کارآمد جهت ورود اطلاعات کتاب‌ها به صورت رایگان (محیط کاملا شبیه‌سازی شده وب سایت خاص کتاب)، اتصال کامل پست و پیک به صورت خودکار بدون نیاز به تماس با پیک و پست و ارسال کتاب تا وزن پنج کیلوگرم از محل عرضه کتاب بدون نیاز به بسته‌بندی (هزینه به عهده کاربر) را فراهم کرده است، افزود: ساخت دو کلیپ یک‌دقیقه‌ای معرفی کتاب به صورت رایگان، تسویه حساب حداکثر 48 ساعت پس از ارسال، امکان فروش کتاب به محض بارگذاری، امکان خروجی لینک جهت به اشتراک‌گذاری با دیگران، امکان تعیین میزان تخفیف به دل‌خواه و ارسال لحظه‌ای به تمام کاربران اپلیکیشن قاصدک و امکان برگزاری نمایشگاه از ویژگی‌های این نرم‌افزار کاربردی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها