شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
ماموستا هه‌ژار نماد فخر ملی و منطقه‌ای است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مهاباد گفت: ماموستا هه‌ژار نماد فخر ملی و منطقه‌ای است.

سیامند جوانبخت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: متاسفانه باخبر شدیم که پنج‌شنبه 21 مردادماه 1400 تندیس ماموستا هه‌ژار در اثر آتش‌سوزی آسیب دیده که این عمل زشت و ناشیانه باعث رنجش خاطر همشهریان و علاقمندان به این بزرگ مرد تاریخ فرهنگ و ادب شده که نماد فخر ملی و منطقه‌ای بوده است.
 
وی افزود: استاد هه‌ژار با به یادگار گذاشتن ده‌ها اثر ارزنده و ماندگار از خود، توانسته خدمات بزرگ و سترگی را در تاریخ پر افتخار این مرز و بوم به ثبت برساند.

این مقام مسئول ضمن محکوم کردن اقدام عده‌ای به آتش زدن پیکره استاد هه‌ژار در شهرستان مهاباد، از احساس مسئولیت، پیگیری و همکاری همه همشهریان خصوصآ اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، تقدیر و تشکر کرد.

جوانبخت گفت: از عموم همشهریان عزیز و دوستداران آن استاد، خواهشمندم تا روشن شدن دقیق قضیه، مجموعه عوامل ذیربط در پیگیری این مسئله را یاری کرده و از اظهار نظرها و اقدامات احساسی و بی‌پایه خوداری کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مهاباد بیان کرد: از عوامل انتظامی، امنیتی و قضایی هم بالاتفاق خواستاریم تا نسبت به شناسایی و مجازات فرد یا افراد خاطی که با این عمل، خواسته یا ناخواسته در صدد برهم زدن نظم و آرامش عمومی جامعه و جریحه‌دار کردن احساسات مردم منطقه شده‌اند، اقدام عاجل و مقتضی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها