شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
فارس جایگاه پنجمی خود را در طرح‌های فصلی تثبیت کرد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از فروش بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان کتاب در طرح «تابستانه کتاب 1400» خبر داد.

مهدی امیدبخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با بیان اینکه 9 درصد از شمار کتاب‌های فروش رفته در طرح به استان فارس اختصاص دارد، گفت: «پاتوق کتاب» شیراز با فروش 7969 جلد کتاب در جایگاه سوم و «کلبه کتاب» جهرم با فروش 6056 جلد کتاب در جایگاه پنجم کتابفروشی‌های کشور از بابت شمار فروش کتاب قرار گرفتند.
 
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: استان فارس هم از بابت شمار فروش کتاب در میان 5 استان فهرست پرفروش‌ها قرار دارد و توانست 40 هزار و 775 جلد کتاب عرضه کند.
 
به گفته امیدبخش، کتابفروشی‌های فارس از لحاظ پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش پس از استان قم در جایگاه پنجم قرار دارند و این، موید تلاش مستمر صنف یادشده است.
 
وی با بیان اینکه 7 درصد از کل فروش «تابستانه کتاب 1400» در استان فارس رقم خورده است، افزود: طرح‌های تخفیفی و فصلی باعث شده است بسیاری از کتابفروشی‌های استان که پیشتر تمایلی به مشارکت در این طرح نداشتند، به این برنامه مستمر بپیوندند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پایان گفت: در این دوره شهرستان‌های فارس با 10 کتابفروشی و شیراز با 44 کتابفروشی به علاقه‌مندان کتاب تخفیف ارایه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها