جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
طرح‌های فصلی موجب رونق فروش و گردش نقدینگی در کتابفروشی‌ها می‌شود

مدیر کتابفروشی «شرق» در اهواز با بیان اینکه کتاب‌های چندجلدی و قیمتِ بالا معمولا در طرح‌های فصلی از فروش بهتری برخوردار هستند، گفت: این طرح‌ها موجب رونق فروش و گردش نقدینگی در زمان اجرای طرح می‌شود.

مدیر کتابفروشی «شرق» در اهواز که نگران برگزارنشدن این دوره از طرح‌های فصلی بود، در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، گفت: با توجه به تغییرات کلی دولت دوازدهم و جایگزینی دولت جدید، بشخصه دغدغه اجرای طرح تابستانه را نداشتم؛ اما با اعلام ثبت‌نام از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای طرح «تابستانه کتاب 1400»، بارقه امید در دل کتابفروشان روشن شد.

منصور رئیسی با اشاره به فاصله زمانی کوتاه بین برگزاری طرح بهارانه تا طرح تابستانه، افزود: فاصله کم بین طرح بهارانه تا طرح تابستانه باعث شد که مشتریان دائمی ما، نتوانند از طرح بهره مناسب را بِبرند چون در طرح پیشین که خردادماه بود، بودجه خود را برای خرید کتاب استفاده کرده بودند.

وی ادامه داد: با افزایش مداوم قیمت کتاب‌ها که متاسفانه توقفی هم ندارد، مخاطبان دیگر به آن شکل مطلوب نمی‌توانند از مزایای طرح‌های فصلی بهره‌مند شوند. 

مدیر کتابفروشی «شرق» در اهواز یکی از نقاط مثبت طرح تابستانه نسبت به طرح بهارانه را  افزایش اعتبار این دوره بیان کرد و افزود: هرچند در طرح بهارانه با کاهش بودجه کلی همراه بودیم اما در این طرح اعتبار مناسبی به کتابفروشان اختصاص داده شد و اهواز با وجود کتابفروشی‌های برجسته‌، پتانسیل دریافت اعتبار حداقل دو برابر بودجه فعلی را دارد.

رئیسی که مدیریت دو شعبه مجموعه کتاب شرق را بر عهده دارد، در مورد کمبود اعتبار این دو شعبه عنوان کرد: مجموعه کتاب شرق هم در شعبه 1 و شعبه 2 در چند روز اول طرح، اعتبارش پایان یافت ولی تلاش کرد که اعتبار مشارکتی را تا روزهای پایانی نگه دارد.

مدیر کتابفروشی شرق اهواز افزایش یارانه خریداران به 300 هزار تومان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به قیمت فعلی کتاب‌ها افزایش یارانه خرید موجب شد که رقم نسبتا مناسبی برای مخاطبان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: برگزاری طرح‌های فصلی باعث رونق فروش و گردش نقدینگی در زمان طرح شده و کتاب‌های چندجلدی و قیمت بالا معمولا در طرح‌ها از فروش بهتری برخوردار می‌شوند.

رئیسی با اشاره به یکی از معایب اصلی طرح‌های فصلی بیان کرد: با اینکه مزایای طرح‌های فصلی از معایبش بیشتر است، اما متاسفانه بسیاری از مشتریان دائم ما به خرید در طرح‌های فصلی عادت می‌کنند و عملا خرید قابل توجهی بین فاصله‌ی طرح‌ها ندارند.

وی در پایان ضمن قدردانی از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به‌جهت برگزاریِ بی‌نقص «تابستانه کتاب»، استقبال مخاطبان از این طرح را مطلوب دانست و یادآور شد: استقبال از این دوره طرح مانند همیشه راضی‌کننده بود هرچند اطلاع‌رسانی مجموعه کتاب شرق در فضای مجازی و سامانه پیامک بی‌تاثیر نبوده است. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها