شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
اهدای کتاب به ارزش 25 میلیون تومان به کتابخانه شهر صدرا

​​​​​​​معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از اختصاص 25 میلیون تومان کمک فرهنگی در قالب اهدای کتاب به شهر صدرا خبر داد.

مهدی امیدبخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، گفت: اواخر سال 1399 تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری صدرا منعقد شد که موضوع آن صرفا حمایت از برنامه‌های ترویج کتاب و کتابخوانی بود.
 
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با تاکید بر اینکه تفاهم‌نامه فوق به منظور معرفی صدرا به عنوان شهر دوستدار کتاب منعقد شد، بیان کرد: با وجود آنکه شهرداری صدرا یک بار موفق به کسب عنوان شهر دوستدار کتاب شده است، امیدواریم این عنوان برای دومین بار محقق شود.
 
وی در ادامه، اظهار کرد: ارایه طرح و حمایت‌های معنوی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و ایجاد زیرساخت و حمایت مالی از همه طرح‌ها از سوی شهرداری صدرا از مصادیق مهم این تفاهم‌نامه است.
 
به گفته امیدبخش، یکی از بندهای تفاهم‌نامه اهدای کتاب بود که تاکنون افزون بر 1500 جلد کتاب انجام گرفت که 500 جلد با ارزش ریالی 25 میلیون تومان به کتابخانه شهر صدرا اهدا شده است.
 
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، ادامه داد: 1000 جلد کتاب هم به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال به یک موسسه فرهنگی و هنری که به همت یک خیر نیک‌اندیش ایجاد شده است، اهدا شد.
 
وی با تاکید بر اینکه شهر صدرا از نظر زیرساخت فرهنگی دارای سالن سینما و کتابخانه نیست، تصریح کرد: تاسیس این موسسه می‌تواند تاثیر فرهنگی بر این شهر داشته باشد بنابراین امید داریم که ظرف 5 ماه آینده این موسسه به بهره‌برداری برسد.
 
امیدبخش ضمن دعوت از دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در تحقق پایتختی کتاب شهر صدرا عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نقش تعاملی خود را در این زمینه دنبال کنند و این اتفاق در شیراز افتاد و اصلی‌ترین دلیلی که داورها به آن خیلی تکیه داشتند آن بود که ما نقش تعاملی را جدی گرفتیم و به بخش خصوصی تکیه کردیم.
 
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با این حال نقش شهرداری صدرا در ترویج کتاب و کتابخوانی را درحالی مهم برشمرد که این شهر دارای نهاد کتابخانه‌ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش نیست و شهرداری باید به تنهایی جور این نهادها را بکشد.
 
وی مهم‌ترین مولفه انتخاب شهر دوستدار کتاب را بهره‌مندی تمامی ساکنان یک شهر از نعمت مطالعه  عنوان کرد و افزود: دسترسی به کتاب در شهری که خواستار کسب عنوان دوستدار کتاب است نیازمند تلاشی مستمر است که باید روی دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها