دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
رتبه دوم جشنواره سراسری «دوست من کتاب» برای نویسنده زنجانی

معصومه دین‌محمدی نویسنده زنجانی در جشنواره سراسری «دوست من کتاب» حائز مقام دوم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، جشنواره سراسری «دوست من کتاب» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و محفل ادبی هگمتانه برگزار و ۲۹۱۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۷۹۳ اثر از ۳۹۳ شرکت‌کننده به عنوان از سوی داوران انتخاب و به مرحله نهایی جشنواره راه یافت و در نهایت ۲۴ اثر، حائز عنوان برگزیده جشنواره در رده‌های سنی مختلف شدند.

این جشنواره در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با موضوع کتاب و کتابخوانی (نقش مطالعه در زندگی فردی و تعیین سرنوشت جامعه) و کتابخانه چشمه همیشه جوشان دانش (تاثیر کتابخانه‌های عمومی در رشد فرهنگ کتابخوانی) برگزار شد.

بر اساس رأی هیئت داوران، اثر معصومه دین‌محمدی نویسنده زنجانی در بخش داستان بزرگسالان به مقام دوم دست یافت. این نویسنده زنجانی درباره داستان ارسالی خود به این جشنواره به خبرنگار ایبنا گفت: داستان بنده با عنوان «نوجوان» که در ارتباط با مشکلات دوره نوجوانی نوشته شده بود، حائز مقام دوم در این جشنواره شد.

دین‌محمدی با اشاره به اینکه جشنواره در سطح بالایی برگزار شد چراکه نویسندگان از سراسر کشور حضور داشتند، بیان کرد: خوشبختانه اثر بنده نیز مورد توجه داوران قرار گرفته و مقام دوم را کسب کرد.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری چنین جشنواره‌هایی گفت: جشنواره‌های تخصصی اینچنینی در ارتقای سطح کیفی آثار بسیار تاثیر گذار است، چرا که نویسندگان فرصت به رقابت گذاشتن آثار خود را پیدا می‌کند.

این نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه کودک و نوجوان دارای استعدادهای برتر در حوزه نویسندگی است، اضافه کرد: شکوفایی این استعدادها نیازمند حمایت بیشتر و تقویت آنهاست.

دین محمدی درباره اثر تالیفی در دست نگارش خود نیز گفت: در حال حاضر نگارش مجموعه خاطرات خان ابوالفضلی یکی از خانواده‌های شهید زنجانی را انجام می‌دهم.

معصومه دین‌محمدی 20 ساله که از سال 1392 کار نویسندگی را آغاز کرده از اعضای فعال کانون پرورش فکری استان زنجان است و پیش از این هم در جشنواره‌های یوسف و سوره نیز حائز مقام برتر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها