دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
سفر به دنیای جدیدترین فناوری‌ها با چند کتاب

کاوش در ماهیت اجتماعی ربات‌های نسل بعدی و محصولات هوشمند، نقش حیاتی طراحی در عصر دیجیتال، جستجو درباره AR و VR در چند کتاب فناورانه به روایت enterprisersproject.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از enterprisersproject ده کتاب برتر دنیای فناوری که در سال جاری میلادی باید خوانده شوند، معرفی شدند.
 
آثاری که پیشنهاد می‌شود درباره موضوعاتی نظیر کاوش در ماهیت اجتماعی ربات‌های نسل بعدی و محصولات هوشمند، نقش حیاتی طراحی در عصر دیجیتال، جستجو درباره AR و VR است. همچنین استفانی اوربی، روزنامه‌نگار در این گزارش به نقش توسعه‌دهندگان، هشدار در مورد کاستی‌های یادگیری ماشین و چند روش درآمدزا برای تقویت تخیل و نوآوری در یک سازمان پرداخته‌ است.


 
فناوری سال 2021
آیا شما سازگار خواهید شد یا عقب خواهید ماند؟ فناوری‌های نوظهور تاثیر زیادی بر شرکت و کسب و کار شما داشته‌اند نویسندگان در این اثر ابزارهایی را به شما می دهند تا در آینده سازگاری بهتری با فرایندهای فناورانه داشته باشید. کتاب «The Year in Tech, 2021» ایده‌هایی برای آماده‌سازی تیمتان در آینده را در اختیارتان قرار می‌دهد. تجارت در حال تغییر است.
 
گفتنی است، این اثر مجموعه‌ای از مقالات دانشمندان در عرصه مدیریت کسب و کار است که در مجله Harvard Business Review  منتشر شده است. رهبران فناوری اطلاعات می‌توانند با استفاده از این ایده‌ها با ذینفعان خود درباره این ایده‌ها بیشتر فکر کنند.


 
آینده همکاری انسان و ربات
کتاب «انتظاری که از ربات‌ها دارید» با عنوان اصلی What to Expect When You’re Expecting Robots نوشته لورا میجر و جولی شا چشم‌انداز چگونگی زنده ماندن ربات‌ها در دنیای واقعی، همچنین چگونگی تغییر رابطه ما با فناوری را ارائه می‌دهد. این کتاب به هر سوالی که تا پیش از آن نمی‌دانستید و لازم است در مورد ربات‌ها بپرسید را پاسخ می دهد. گفتنی است، بیشتر ربات‌ها، تا به امروز، صرفاً ابزاری بوده‌اند که کارهای ساده‌ای را با نظارت چشمگیر انسان انجام می‌دهند. در واقع باید گفت ربات‌ها در حال گذر در راهرو در فروشگاه‌های مواد غذایی هستند، اتاق‌های اضطراری را مدیریت می‌کنند، زایمان می‌کنند و از انبارها می‌گذرند. بنابراین نسل بعدی ربات‌ها اجتماعی خواهند بود و به تنهایی در دنیای پیچیده ما فعالیت می‌کنند.
 

 
ربات من به من می‌رسد
کتاب «ربات من به من می‌رسد» نوشته کارلا دیانا اثر دیگر مشابهی است که در این گزارش پیشنهاد می‌شود. دایانا، رئیس طراحی Diligent Robotics ، طیف وسیعی از محصولات دیجیتالی، از ربات‌ها گرفته تا لوازم خانگی را به یکدیگر پیوند داده است. وی توضیح می‌دهد که چگونه متخصصانی مانند خودش می‌توانند ماشین‌ها را انسانی کنند. وی یک اثر جذاب و آموزنده ارائه می‌دهد که شامل رهنمودهای روشنی برای مفهوم‌سازی، ساخت و بهینه‌سازی محصولات است.
 

 
چگونه قوانین پنهان طراحی، نحوه زندگی ، کار و بازی ما را تغییر می‌دهد
کلیف کوانگ و رابرت فابریکانت نویسندگان کتاب «کاربر پسند» با عنوان اصلی User Friendly داستان ناگفته یک الگو را نشان می‌دهند که بی سر و صدا بر زندگی مدرن ما حاکم است با این فرض که ماشین ها باید آنچه را که نیاز داریم پیش بینی کنند. با توجه به تغییرات بسیار زیاد سال‌های 2020 و 2021 ، این کتاب ممکن است اکنون ارزش بیشتری حتی برای رهبران IT فراهم کند.
 
واقعیت چیست؟
به نظر شما غوطه‌وری در فناوری چگونه می‌تواند زندگی ما را متحول کند؟ واقعیت مجازی (VR) بخشی از موج جدیدی از غوطه‌وری در فناوری است که فرصت‌های عظیمی را برای مشاغل، در سراسر صنایع و صرف نظر از اندازه آنها فراهم می‌کند. گفتنی است، بیشتر مردم فکر می‌کنند AR یا VR به عنوان یک پیشرفت جدید در بازی‌های ویدیویی در جهان است. کتاب Reality Check نوشته جرمی دالتون تصورات غلط متداول در مورد AR و VR را از بین می‌برد.
 
حقیقت این است که مشاغل می‌توانند این فناوری‌های جدید را در مواردی که شامل آموزش و توسعه، تجربه و طراحی مشتری و همچنین مدیریت داده‌ها و اطلاعات است، بلافاصله مورد استفاده قرار دهند و این اثر تصورات غلط در مورد AR و VR را از بین می‌برد. همچنین در دنیای دور از دسترس اجتماعی و در آینده نزدیک، AR و VR بیش از هر زمان دیگری جذاب هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها