شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
تولد انتشارات «تگ» با محوریت علوم انسانی در مشهد

انتشارات «تگ» با محوریت انتشار کتاب‌های حوزه علوم انسانی در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، عابس قدسی، مدیر انتشارات «سپیده‌باوران» در مشهد که سال‌هاست علاوه بر انتشار و توزیع کتاب در سراسر کشور، چراغ «کافه کتاب آفتاب» را نیز به عنوان تنها بازمانده «بازارچه کتاب گلستان» در مشهد، همچنان روشن نگه داشته است، حالا و در دوران کرونا یک انتشاراتیِ جدید با عنوان «تگ» راه‌اندازی کرده است.
 
قدسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با بیان اینکه انتشارات «سپیده باوران» در حوزه چاپ کتاب‌هایی با مضمون ادبیات و شعر فعالیت می‌کند، گفت: خوشبختانه نویسندگان بسیار خوبی داریم که در حوزه ادبیات و شعر قلم می‌زنند؛ همین موضوع باعث شده تا در سال‌های اخیر چاپ کتاب‌هایی با این مضمون افزایش یابد.
 
مدیر انتشارات سپیده باوران ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه علوم انسانی در شاخه‌های مختلف همواره مخاطبان خاص خود را داشته است، تصمیم گرفتم تا انتشاراتی دیگری را ویژه چاپ این نوع از کتاب‌ها تاسیس کنم، در همین راستا فرآیند اداری این موضوع قبل از شیوع بیماری کرونا آغاز شد.
 
قدسی تصریح کرد: آن زمان پیش‌بینی به لحاظ اینکه ممکن است یک بیماری واگیردار مردم دنیا را با چنین مشکلاتی مواجه کند، نداشتیم؛ قطعا شیوع این بیماری در تمام کسب و کارها تاثیر سوء گذاشته و می‌گذارد اما آنچه که مد نظر ما قرار دارد، این است که با وجود این شرایط باز هم نباید از حوزه نشر غافل شد.
 
وی با تاکید بر اینکه از مسیری که انتخاب کرده و راه‌اندازی یک انتشارات جدید در چنین شرایطی پشیمان نیست و اعتقاد دارد باید به مسیر خود ادامه دهد، عنوان کرد: در حال حاضر چند کتاب برای چاپ در انتشارات «تگ» وجود دارد که به‌زودی در بازار توزیع خواهد شد.
 
قدسی همچنین در ارتباط با انتخاب عنوان «تگ» برای این انتشارات، گفت: 15 هزار نام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده و پیشنهاد دادنِ عنوانی که معنای مثبت داشته باشد، بسیار سخت است. ما از همان ابتدا چند نام را پیشنهاد کردیم اما به دلایل مختلف قبول نشد تا اینکه عنوان «تگ» (به معنای عمق، فریاد، دویدن) به ذهنم رسید که خوشبختانه پذیرفته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها