چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۰
نسخه‌هاي خطي ماندگار به نمايش گذاشته مي‌شوند

نمايشگاه آثار و نسخه‌هاي خطي ماندگار، همزمان با همايش «مرمت آثار و نسخ خطی ماندگار» نيمه بهمن‌ماه در شبستان نجمه‌خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار مي‌شود._

دبير اجرايي همايش نفايس آثار و نسخه‌هاي خطي ماندگار با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: با اعلام فراخوان همايش نفايس (آثار و نسخ خطي ماندگار) و تمديد مهلت ارسال مقالات، شاهد استقبال بسيار خوب محققان و پژوهشگران از سراسر كشور بوده‌ايم.

علي مولايي خاطرنشان كرد: تمام نسخه‌شناسان، كتابداران، پژوهشگران و دارندگان نسخه‌هاي خطي كه در عرصه دانش و هنر نگاهبان مواريث علمي و فرهنگي اين مرز و بوم بود‌ه‌اند مقالات خود را در اين زمينه ارسال كرده‌اند.

وي با اشاره به موضوع‌هاي مقالات گفت: روش‌هاي درست و فني مرمت آثار هنري، تاريخي و علمي مکتوب در قالب نظريه‌هاي مستند و تجربه‌ها، کتاب‌شناسي مآخذ و مدارک علمي فنون مرمت کاغذ، تفضيل درباره کاغذ و انواع صنعتي و سنتي آن، اهتمام جهاني در حفظ و مرمت آثار مکتوب، چاپ سنگي در ايران، اهميت آثار چاپ سنگي و ضرورت نگاهداري آن‌ها از جمله موضوع مقالات همايش است.

همچنين نمايشگاه آثار و نسخه‌هاي خطي ماندگار، همزمان با اين همايش (15 تا 24) بهمن‌ماه در شبستان نجمه‌خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط