چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
«ارثیه خانه‌خراب‌کن» به دست بچه‌ها رسید

چهاردهمین جلد از مجموعه «دفتر خاطرات بچه لاغرمردنی» اثر جف کینی با عنوان «ارثیه خانه‌خراب‌کن» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ارثیه خانه خراب کن» چهاردهمین عنوان از مجموعه «دفتر خاطرات بچه لاغرمردنی» اثر جف کینی است که با ترجمه نسرین مهاجرانی از سوی انتشارات پیدایش چاپ شده است.
 
در این کتاب، خانواده گرگ هفلی تصمیم می‌گیرند با پول ارثیه‌ای که به دستشان رسیده خانه خودشان را بازسازی کنند. گرگ در حین جمع‌آوری وسایلش با مواردی برخورد می‌کند که آنها را به حراج می‌گذارد. اما آنها با شروع هرکاری دردسرهای فراوانی را متحمل می‌شوند. آنها درگیر مشکلات و مسائل مربوط به بازسازی می‌شوند، مثلا وقتی دیوارها خراب می‌شوند با چوب‌های پوسیده، کپک داخل دیوار و انواع جک و جانور روبه‌رو می‌شوند. بدتر از همه اینکه گرگ و خانواده‌اش به فکر این هستند که آیا این بازسازی ارزش این همه سختی و مشکل را دارد؟ و آیا می‌توانند در خانه‌ای که برای تعمیرش همه مشکلات را تحمل کرده‌اند بمانند یا باید آن جا را برای همیشه ترک کنند؟
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«در حقیقت از اینکه کسی وسایلم را نخرید خوشحالم، چون در آینده وقتی مشهور بشوم، قیمت این وسایل خیلی بیشتر از آن چیزی می‌شود که می‌خواستم بفروشم. احمقانه است اگر یکی از مشق‌های دست‌نویسم را 5 سنت می‌فروختم و بعد کسی در آینده آنها را به حراج می‌گذاشت و چند هزار دلار می‌فروخت.
یک روز خانه‌ام تبدیل به یکی از جاهایی خواهد شد که بچه‌های مدرسه را برای بازدید می‌آورند. و اگر این اتفاق بیفتد بچه‌هایشان می‌خواهند همه وسایلم را ببینند.
تنها دلیلی که هنوز مشهور نشده‌ام این است که تا وقتی بچه هستی، با مدرسه و درس سرت را گرم می‌کنند و دیگر وقتی برای مشهورشدنت باقی نمی‌ماند...»
 
نشر پیدایش کتاب «ارثیه خانه‌خراب‌کن» را در 244 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 45‌هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها