یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
رانت در پخش کتاب حرف اول را می‌زند

داوود ملکی با اعلام خبر چاپ دو کتاب داستانی جدید در انتشارات برزآفرین گفت: متاسفانه پخش کتاب در سطح کتابفروشی‌های کشور هنوز به‌صورت یک معضل وجود دارد و هنوز رابطه و در عین حال رانت در این بخش حرف اول را می‌زند.

داوود ملکی، مدیر انتشارات برزآفرین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: با توجه به گسترش فعالیت این مجموعه دو اثر جدید در حوزه ادبیات داستانی با نام‌های مجموعه داستان کوتاه «‌ده داستان و یک داستان دیگر» نوشته زهرا عموشاهی و مجموعه داستانک «‌کارت دعوت» نوشته فاطمه علیپور مجوز نشر دریافت کرد.

وی ادامه داد: داستان و به طور کل ادبیات داستانی یکی از رشته‌هایی بود که در دوره بروز و شیوع بیماری کرونا توانست به حیات خود ادامه دهد و ما در این انتشارات سعی را بر این گذاشتیم که با حمایت از انتشار این آثار از نویسندگان گمنام و غالبا اثر اولی، سهم خود را در تحرک بیشتر جامعه ادبی کشور برداریم.

ملکی در خصوص آثار جدید منتشرشده با اشاره به وضعیت بد و نامتناسب پخش کتاب گفت: متاسفانه پخش کتاب در سطح کتابفروشی‌های کشور هنوز به‌صورت یک معضل وجود دارد و هنوز رابطه و در عین حال رانت در این بخش حرف اول را می‌زند. گفتن این جمله سخت است اما بازگو می‌کنم که ناشری مثل ما با 7 سال سابقه هنوز نتوانسته یک مرکز پخش را با خود همراه کند و تاکید می‌کنم نه اینکه نخواسته باشیم بلکه آنها همراه نشده‌اند.

بر اساس همین خبر مجموعه داستان کوتاه «ده داستان و یک داستان دیگر» شامل 11 داستان کوتاه، قطع رقعی در 105 صفحه  و مجموعه داستانک «کارت دعوت» شامل 42 داستانک، قطع رقعی در 54 صفحه به قلم نویسندگان عضو گروه ادبی سیمرغ منتشر شده است.

در داستانکی از مجموعه «کارت دعوت» می‌خوانیم:
مرد چمدانش را روی تخت انداخت و گفت:« برای شب بلیط خریده‌ام»
زن پشت چشمی نازک کرد و گفت: «کجا قراره بریم!؟ مگه قرار نبود انباری خونه رو رنگ کنی؟»
مرد پشت به زنش کرد: «دیگه خونه‌ای نداریم. هرچی مال من بود تو قمار باختم.»
زن روی تخت نشست، سرش را لای دستانش گرفت. با صدای لرزان گفت: «منتظر همچین روزی بودم. متأسفم برای خودم. منم دیگه برم بار و بندیلم رو جمع کنم.»
-تو لازم نیست جایی بری... گفتم که همه چی!»

مجموعه داستان کوتاه «‌ده داستان و یک داستان دیگر» نوشته زهرا عموشاهی در شمارگان 1000 نسخه و به بهای 35 هزار تومان و مجموعه داستانک «‌کارت دعوت» نوشته فاطمه علیپور به شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 30 هزار تومان راهی باز نشر شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها