سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
مکتب گمنامی می تواند در تقویت بنیان های شعر انقلاب اسلامی موثر باشد

نغمه مستشار نظامی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شعر «مکتب گمنامی»، گفت: نقش محافل و جشنواره‌های ادبی در تبیین موضوعات فرهنگی و اعتقادی انکارنشدنی است چراکه این محافل سبب می‌شوند تا توجه اهالی قلم و شاعران و نویسندگان به این موضوعات جلب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در فارس، این شاعر و فعال ادبی حوزه زنان، افزود: کلیت امر برگزاری چنین کنگره‌ای باعث می‌شود که توجه شاعران و نویسندگان به چنین موضوعاتی جلب شود در این میان اگر آثار خوبی هم خلق شود و تبلیغات خوبی هم انجام شود تا اهالی قلم آثار خود را ارائه کنند کنگره محصول محور و به هدفش نزدیکتر می‌شود.
 
وی افزود: هر کنگره محصول‌محور با تاثیر‌گذاری بر جریان  تولیدات صوتی و تصویری بر میزان آشنایی مخاطب  اثر گذار است؛ به‌عبارت دیگر برگزاری چنین کنگره‌هایی در مرحله نخست توجه شاعران و نویسندگان، و در مرحله دوم توجه مخاطب عام را جلب می‌کند.
 
مستشار نظامی با اشاره به تاثیر این کنگره در تقویت شعر انقلاب اسلامی بیان کرد: هر موضوعی که با آرمان‌های انقلاب و خادمان انقلاب در ارتباط باشد در تقویت بنیان‌های شعر انقلاب هم که یکی از جریان‌های پویایی ادبیات امروز ما است، می‌تواند موثر باشد.
 
این شاعر و فعال ادبی حوزه زنان گفت: جریان شعر انقلاب اسلامی، امروز جریانی است که بعد از 42 سال به بلوغ رسیده است و کشورهای دیگر هم متاثر از آن شعر مقاومت و انقلاب را پیش گرفته‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوع شعر انقلاب به دیده شدن بیشتر ابعاد آن کمک می‌کند به‌ویژه که کمتر به آن پرداخته شده و هرچه ابعاد یک جریان ادبی وسیع‌تر شود فراگیرتر خواهد شد.
 
مستشار نظامی درباره نقش برگزاری کنگره ملی شعر مکتب گمنامی بیان کرد: درست است که این افراد سربازان گمنام هستند‌؛ اما وظیفه ما این است که آن‌ها را گمنام نگذاریم و زحماتشان را یادآوری کنیم.
 
وی افزود: امنیت در ابعاد مختلف در کشور ما مثال‌زدنی است که در رسانه‌های جهان نیز به آن اعتراف شده بنابراین وظیفه داریم این موضوع را نشان دهیم که کشور ما با وجود اینکه در منطقه سختی مثل خاورمیانه قرار دارد اما امن‌ترین کشور محسوب می‌شود و این با شعر امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها