چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۰
تجديد چاپ متن آموزشي برگزيده بوستان كتاب

كتاب «اخلاق معاشرت» اثر جواد محدثي كه در حوزه معاشرت و رفتارهاي خانوادگي و اجتماعي به رشته تحرير درآمده است، به عنوان متن آموزشي برگزيده توسط انتشارات بوستان كتاب قم، تجديد چاپ شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب بر اساس رهنمود‌ها و ارزش‌هاي اخلاقي قرآن كريم و اهل بيت(ع)، به اهميت ارزش‌هاي  اخلاقي و تربيت افراد در جامعه اسلامي پرداخته است.

نوشتار حاضر با تأكيد بر مكتب وحي، بر رهايي از سلطه فرهنگي بيگانه و تكيه بر رهاورد ارزش‌هاي ديني، ضرورت آموزش آنها را به نسل‌هاي بعدي عنوان كرده است.

از عناوين فصل‌هاي 27 گانه اين كتاب مي‌توان شناخت و مراعات حقوق ديگران، خوش‌رويي و خوش‌خويي، سلام و مصافحه، مردم‌داري، صله رحم، ‌ديد و بازديد، آداب مهماني و ضيافت، سوغات و عيادت را نام برد.

حريم خانه و زندگي، مزاحمت، ‌كارگشايي، ادب، برخورد كريمانه، ‌عزت نفس، بندگي و آزادگي، ‌ابراز دوستي، شوخي و مزاح، ‌تقدير و سپاس، سازگاري، برخورد با سالمندان، نقدپذيري و صداقت از ديگر مباحث اين اثرند.

نويسنده در ضميمه اين اثر به موضوعاتي چون اصلاح و آشتي، معاشرت با غير مسلمان، ادب گفتار، تواضع، حسد، مجادله، صبوري، حلم و خشم، مشورت، همسفري و بسياري از فضايل و رذايل اخلاقي توجه كرده است.

چاپ اول كتاب «اخلاق معاشرت» در سال 1379 منتشر شد و هم‌اكنون چاپ هفدهم آن در شمارگان 5000 نسخه، 251 صفحه و بهاي 27000 ريال به بازار كتاب عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط