دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
طرح‌های فصلی فروش کتاب مسیر دسترسی به کتاب را هموار می‌کند

عباس زارع بیان کرد: توزیع و در دسترس قرار دادن یک کتاب به میزان تولید محتوای آن اهمیت دارد و باید در زنجیره تولید تا انتشار و توزیع به نقش کتابفروشان توجه بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیان ایران با اشاره به طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، عنوان کرد: این طرح‌‌ها در مازندران که قطب مهمی در برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی است همواره با استقبال خوب مردم و کتابفروشان روبه‌رو شده است و به عنوان یکی از اقدامات خوب و ارزشمند به شمار می‌آید.
 
 
وی افزود: برگزاری این طرح‌ها طی دوره‌های قبل فضایی در استان مازندران ایجاد کرده است که همه فعالان حوزه کتاب منتظر اجرای آن بوده و از سوی دیگر مردم نیز بارها پیگیر زمان برپایی آن هستند تا از ظرفیت موجود در آن استفاده کنند.
 
 
او با اشاره به چندین نوبت راستی‌آزمایی در این استان توضیح داد: طبق این اقدامات برای ما مسجل شده است که تقریبا در تمام کتابفروشی‌ها این موضوع به صورت واقعی در حال انجام است و مردم با مراجعه به کتابفروشی‌ها کتاب مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره ضرورت اجرای این طرح در صنعت نشر نیز گفت: همان‌طور که تولید محتوا و بازنشر آن در فضای مجازی اهمیت دارد در حوزه کتاب هم چنین است، به واقع زمانی که ما کتاب خوب تولید کنیم ولی نتوانیم در شبکه توزیع قرار دهیم فایده‌ای ندارد.
 
او یادآور شد: باید زمینه‌ای فراهم شود که کتاب‌های خوب تولید شده به سهولت در دسترس مردم قرار گیرد و آن‌ها در مسیر دسترسی به کتاب قرار داشته باشند و اجرای طرح‌‌هایی مثل زمستانه کتاب می‌تواند این مسیر را هموار کند.
 
وی همچنین با بیان اینکه بهتر است در بحث تولید محتوا با موضوعات مورد نیاز جامعه و انتشار و توزیع مناسب در کشور گام موثری در حوزه نشر برداریم، ادامه داد: گاهی توزیع و در دسترس قرار دادن یک کتاب به میزان تولید محتوای آن اهمیت دارد و باید در زنجیره تولید تا انتشار و توزیع به نقش کتابفروشان توجه بیشتری داشته باشیم.
 
 
زارع در پایان گفت: در این میان هرچه از کتابفروشان حمایت کنیم در واقع از موزعان، ناشران و پدیدآورندگان کتاب‌ها حمایت کرده‌ایم و در کل به این زنجیره کمک خواهد شد.
 
طرح زمستانه کتاب تا شانزدهم اسفند ماه در کتابفروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها