پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
نمایشگاه مجازی کتاب تجربه خوبی برای نمایشگا‌ه‌های آتی است

مدیر انتشارات جمال تاکید کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تجربه‌ خوبی است تا بتوانیم یک کار موفق و بدون عیب و نقص را در آینده نزدیک رقم بزنیم، چه بسا نمایشگاه بین‌المللی ۱۴۰۰ هم به صورت مجازی برگزار شود و در این میان ضروری است که ایرادات از طریق ناشران و مخاطبان جمع‌آوری و در پلتفرم نمایشگاه‌های آتی لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایرن (ایبنا)، علیرضا سبحانی نسب مدیر انتشارات جمال در گفت و گو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به تجربه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: هر کاری در ابتدا سختی‌هایی دارد و پیش‌بینی می‌شد ورود به فضای مجازی سختی‌هایی به همراه داشته باشد. به افرادی که ساعت‌های زیادی تلاش کردند تا نمایشگاه مجازی کتاب تهران با مشکلات کمتری همراه باشد و نواقص را برطرف کردند، خسته نباشید می‌گوییم.
 
سبحانی‌نسب با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب زحمت غرفه‌سازی را برای ناشران کم کرده است، افزود: اما زحمت جمع‌آوری اطلاعات خریداران از روی سایت و ارسال و فروش کتاب‌ها کار پرزحمتی است.
 
سبحانی یادآور شد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران تجربه‌ خوبی است تا بتوانیم یک کار موفق و بدون عیب و نقص در آینده نزدیک رقم بزنیم، چه بسا نمایشگاه بین‌المللی ۱۴۰۰ هم به صورت مجازی برگزار شود و ضروری است که ایرادات از طریق ناشران و مخاطبان جمع‌آوری شود و در پلتفرم نمایشگاه‌های آتی لحاظ شود.

وی با بیان اینکه اگر مجموع ایرادات برطرف شود می‌توان از نمایشگاه مجازی کتاب به عنوان یک گام در ارایه خدمات به ناشران یاد کرد، گفت:‌ از هزینه سنگینی که هر سال با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران صرف می‌شود می‌توان در طول سال استفاده کرد حتی اگر بعد از کرونا تصمیم گرفته شود که نمایشگاه کتاب به شکل سابق برگزار شود.
 
علیرضا سبحانی‌نسب تاکید کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تجربه خوبی بود به این شرط که از ایرادات و کاستی‌ها برای نمایشگاه بعدی استفاده کنیم و انتظار داریم که گزارش‌های نمایشگاه تکمیلی و پراطلاعات باشد تا ما هم به عنوان ناشر بتوانیم از عملکرد ناشران در بخش‌های مختلف مطلع شویم.
 
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا هشتم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها