چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
رونمایی از «خزان در بهار» در زمستان علی‌آباد کتول

کتاب «خزان در بهار» به قلم «غلامرضا خارکوهی» نویسنده و تاریخ‌نگار گلستانی در شهرستان علی‌آباد کتول رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، کتاب «خزان در بهار» به قلم غلامرضا خارکوهی، نویسنده و تاریخ‌نگار گرگانی که تا پیش از این، نزدیک به سی کتاب را با عناوینی چون «حماسه 5 آذر سال 57 گرگان»، «انقلاب اسلامی به روایتی دیگر»، «تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات آیت‌الله طاهری گرگانی»، «استان گلستان در انقلاب اسلامی»، «استان گلستان به روایت اسناد انقلاب»، «خاطرات آیت‌الله نورمفیدی»، «فرآیند تأسیس بسیج و ادغام آن با سپاه»، «خانه امن»، «روایتی از نقش استان گلستان در دفاع مقدس»، «استان گلستان در نهضت امام خمینی» و «نقش جهادگران سنگر ساز بی سنگر»، «سلیمان در گلستان» منتشر کرده، روانه بازار شد.

آیین رونمایی از کتاب «خزان در بهار» به قلم «غلامرضا خارکوهی» نویسنده و تاریخ‌نگار گلستانی در عصر زمستانی سه‌شنبه 26 دی‌ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان، امام‌جمعه علی‌آباد کتول و جمعی از مسئولان و مردم برگزار شد.

در این مراسم «غلامرضا خارکوهی» نویسنده و تاریخ‌نگار گلستانی و مؤلف کتاب، درباره اثرش گفت: کتاب «خزان در بهار» درباره زندگی، خدمات و ویژگی‌های شخصیتی زنده‌یاد «حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی» رئیس فقید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان علی‌آبادکتول است که در اسفندمتاه سال گذشته براثر ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

خارکوهی افزود: این کتاب با حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان و به همت انتشارات طاهری در ۲۵۰ صفحه و هفت فصل منتشر شده و من برای جمع‌آوری اطلاعات و تألیف آن حدود هشت ماه زمان صرف کردم.

وی ادامه داد: در این اثر سوابق و پیشینه خانوادگی مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی از حدود ۱۰۰ سال قبل تاکنون، مبارزات سیاسی و انقلابی آن مرحوم، تحصیلات حوزوی و دانشگاهی او، خدمات و مسئولیت‌های اداری و مذهبی و فرهنگی و علمی ایشان به‌اضافه‌ی فضائل اخلاقی و رفتاری آن سفرکرده و مقالات و دیدگاه‌های فرهنگی‌اش مورد کنکاش و تجزیه‌وتحلیل قرارگرفته و نیز مستندات و خاطرات شفاهی افراد مطلع در هر فصل ارائه‌شده است.

خارکوهی یادآور شد: مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی از مدیران فرهنگی و نمونه استان گلستان مخصوصاً شهرستان‌های مراوه‌تپه، مینودشت و علی‌آباد کتول بود که فعالیت‌های خیرخواهانه او برای محرومان و فقرا و فضائل معنوی و اجتماعی دیگرش از وی شخصیتی محبوب و مردمی ساخته بود که فقدانش موجب تأثر شدید مردم منطقه شد.

خارکوهی در پایان گفت: مرحوم حسینی باروحیه‌ای جهادی و فراتر از وظیفه اداری‌اش به جامعه خدمت می‌کرد و شب و روز به فکر حل مشکلات مردم بود؛ به همین منظور او می‌تواند الگوی خوبی برای مدیران منطقه باشد و شایسته است مدیران بیش از عامه‌ی مردم این کتاب را مورد مطالعه قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها