شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
شعر بزرگسال جشنواره فجر در سه بخش مجزا داوری می‌شود

دبیر اجرایی پانزدهمین جشنواره شعر فجر از تفکیک بخش بزرگسال این جشنواره به سه شاخه شعر کلاسیک،‌ شعر نو و شعر محاوره خبر داد.

مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: امسال شاهد دو تغییر عمده در جشنواره شعر فجر هستیم که مهم‌ترین تغییر در بخش شعر بزرگسال است. همه به خوبی می‌دانیم که جشنواره شعر فجر در سه بخش «شعر بزرگسال»، «شعر کودک و نوجوان» و «درباره شعر»‌ برگزار می‌شود. تفاوت محسوس جشنواره امسال این است که خود بخش بزرگسال به سه بخش شعر کلاسیک، شعر نو و شعر محاوره تقسیم شده است و در صورت انتخاب داوران، در این سه بخش برگزیده و شایسته تقدیر خواهیم داشت.
 
این شاعر و دبیر اجرایی این دوره ادامه داد: بخش شعر نو نیز خودش به دو زیر مجموعه شعر نیمایی و شعر سپید تقسیم می‌شود. تغییر عمده دیگری که در جشنواره امسال شاهد هستیم این است که در این دوره به دلیل پاسداشت چهل سالگی آغاز جنگ تحمیلی به این موضوع خواهیم پرداخت و شاعران برگزیده در این بخش معرفی خواهند شد.

بهروز جلالی در پایان با اشاره به شیوه انتخاب شاعر برتر گفت: انتخاب چهره‌های برتر شعر دفاع مقدس که بخش ویژه جشنواره امسال است، مثل برنامه موفق انتخاب چهره‌های برتر ادبیات داستانی دفاع مقدس در جایزه جلال از سوی خبرنگاران کتاب و اهالی رسانه انجام خواهد شد و چهره‌های برتر شعر دفاع مقدس به انتخاب اصحاب رسانه انتخاب خواهند شد.
 
گفتنی است فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، چند روز پیش از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر و از علاقه‌مندان دعوت شد آثاری را که سال ۱۳۹۸ به زبان فارسی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌ باشد در گروه‌های شعر کلاسیک، شعر نو(قالب‌های: نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر(پژوهش‌های حوزه شعر) به این‌جشنواره ارسال کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها