سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
انتشار داستان‌هایی کودکانه با هدف آموزش فرهنگ شهروندی در شیراز

جلد اول مجموعه 3 جلدی کتاب قصه «ماجراهای غولی غولا و سروناز» با موضوع «پرداخت به موقع عوارض» برای گروه سنی «ب» و جلد اول مجموعه 3 جلدی «جادوگران شهر آشوب» با موضوع مشارکت در نگهداری اموال عمومی و حفظ زیبایی‌های شهر برای گروه‌های سنی «ب» و «ج» به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز روز دوشنبه 24 آذر 1399 در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که آگاهی مهم‌ترین مولفه توسعه فرهنگ شهروندی است، گفت: ناآگاهی از فرهنگ شهرنشینی و قواعد رفتاری زندگی شهری، هزینه‌های زیادی را به اداره‌کنندگان شهر، محیط شهری و ساکنان شهر تحمیل‌ کرده است که تهیه و چاپ کتاب‌های داستان کودک در جهت آگاهی بخشی به کودکان انجام شده است.
 
فرزاد صدری، افزود: در این راستا جلد اول مجموعه سه جلدی کتاب قصه «ماجراهای غولی غولا و سروناز» با عنوان «خراب‎کاری در شهر» با موضوع «پرداخت به‌موقع عوارض» برای «گروه سنی ب» با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است. جلد دوم این مجموعه با عنوان «غول دود پف کن» با موضوع هوای پاک نیز در مرحله طراحی است که در دی‌ماه به‌مناسبت روز هوای پاک رونمایی خواهد شد.

به گفته وی، جلد سوم نیز با عنوان «غول همسایه آزار» در حال آماده‌سازی است و تا پایان سال به چاپ خواهد رسید که با توجه به شرایط کرونا اقدامات لازم در خصوص آماده‌سازی نسخه الکترونیکی کتاب‌های چاپ شده نیز انجام خواهد شد.
 

 
وی ادامه داد: همچنین جلد اول مجموعه ۳ جلدی «جادوگران شهر آشوب» با عنوان جادوگران شهر آشوب با موضوع مشارکت در نگهداری اموال عمومی و حفظ زیبایی‌های شهر برای گروه سنی ب و ج به چاپ رسیده است. جلد دوم این مجموعه با عنوان «جادوی سیاه آشغال خور» با موضوع بازیافت و پسماند در مرحله طراحی و جلد سوم آن با عنوان «آتش خوارهای جادو شده» در مرحله آماده‌سازی است و تا پایان سال به چاپ خواهد رسید.
 
صدری با یادآوری اینکه سکونت در شهر، ضمن ایجاد تعهد برای مدیران شهری برای شهروندان نیز تکالیفی به همراه دارد، گفت: آموزش‌های شهروندی به ویژه از سنین پایه با هدف ارتقای مشارکت‌های اجتماعی و رشد فرهنگ شهروندی به افزایش آگاهی شهروندان از حقوق و تکالیف خود می‌انجامد، که درنهایت به توسعه متوازن شهر منتهی می شود.

وی بر اهمیت آموزش در سنین پایه تاکید کرد و گفت: هر گونه هزینه برای آموزش کودکان، نوعی سرمایه‌گذاری بلندمدت است که از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی، بازگشت سرمایه را تضمین می کند.
 
وی نهادینه شدن مشارکت در سطح شهر را مستلزم ارائه آموزش‌های لازم دانست و گفت: چاپ کتاب‌های آموزشی با موضوع رفتارهای درست شهروندی و فرهنگ مشارکت‌جویی برای کودکان، در آینده آنها را شهروندانی مسئولیت‌پذیر بار می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها