یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
شهر حاجيلار در چایپاره صاحب كتابخانه عمومی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: تلاش می‌شود پس از رفع نواقصات عمرانی ساختمان استيجاری در شهر «حاجيلار»، يک باب كتابخانه عمومی در اين شهر تجهيز و راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در اولین جلسه انجمن كتابخانه‌های عمومی شهرستان چایپاره در سال جاری، ضمن تقدیر از همبستگی فكری اعضای انجمن كتابخانه‌های عمومی چایپاره، به اهمیت كتابخانه‌های عمومی به‌إعنوان یك پایگاه اجتماعی و مركز ارتقاء سلامت روان در جوامع امروزی، اشاره کرد.

وی گفت: كتابخانه‌های عمومی با استفاده از ظرفیت‌های موجود، آماده ارائه خدمات فرهنگی و ترویجی اثرگذار به مردم شهرستان بوده و امید است با همراهی مسئولین محترم چایپاره، شاهد ارتقای شاخص‌های كتابخوانی در این شهرستان باشیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود پس از رفع نواقصات عمرانی ساختمان استیجاری در شهر «حاجیلار»، یك باب كتابخانه عمومی در این شهر تجهیز و راه اندازی شود.

در اولین جلسه انجمن كتابخانه‌های عمومی چایپاره که به ریاست علی محمدی ایروانلو، فرماندار این شهرستان برگزار شد، ایروانلو، ضمن تقدیر از شهرداری چایپاره به‌خاطر پرداخت به‌موقع سهم نیم درصد درآمد كتابخانه‌ها، گفت: بنا بر شرایط و اقتضائات زمانی شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهر، آموزش و پرورش و ادارات نقش مؤثری در پیشرفت و اجرای مصوبات انجمن و ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی دارند.

وی افزود: در این راستا برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان ارگان‌های مربوطه باید همکاری لازم و کافی را در این زمینه داشته باشند.
 

یوسف حاتمی، شهردار چایپاره نیز گفت: فراخوان مسابقه نقاشی بر روی دیوار برای نونهالان، كودكان و بزرگسالان در سطح شهر از طرف شهرداری برگزار خواهد شد و كتابخانه‌های عمومی و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را در راستای ترویج فرهنگ كتابخوانی به شهرداری ارائه دهند.

رفع نواقصات عمرانی ساختمان استیجاری كتابخانه حاجیلار از محل اعتبارات سال 99، مكاتبه با اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی جهت تحویل ساختمان قدیم كتابخانه شهید «مفتح» به اداره كتابخانه‌ها، ارائه طرح‌های ترویج فرهنگ كتابخوانی به شهرداری جهت نقش روی دیوارهای شهر، همكاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و كتابخانه‌های عمومی در اجرای طرح «چهل برگ حماسه» در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس از اهم مصوبات اولین جلسه انجمن كتابخانه‌های عمومی چایپاره بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها