چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
یک خیابان در همدان به‌نام «هه‌ژار» نامگذاری شود

رئیس شورای شهر سنندج در نامه‌ای به همتای همدانی خود خواست به‌پاس ترجمه کتاب «قانون در طب» ابوعلی سینا توسط مترجم فقید کُرد «عبدالرحمن شرفکندی»، شورای شهر همدان یکی از خیابان‌های این شهر را به نام وی که متخلص به «هه‌ژار» است، نامگذاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، سیدغریب سجادی رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در پست اینستاگرامی در صفحه خود از شورای اسلامی شهر همدان خواست خیابانی را به نام «هژار» نام‌گذاری کنند.

متن این پست اینستاگرامی چنین است:
«جناب آقای کامران گردان
ریاست محترم شورای اسلامی شهر همدان
با سلام
احتراما همانگونه که مستحضرید روز «اول شهریور» به‌مناسبت حکیم و دانشمند فرزانه «ابوعلی سینا» به‌نام «روز همدان» نامگذاری شده است. به‌همین مناسبت از طرف مردم فهیم سنندج ضمن گرامیداشت نام و یاد آن حکیم فرزانه، روز همدان را خدمت شما و «مردم فرهیخته شهر همدان» تبریک و شادباش عرض می‌کنم. امیدوارم همواره شاهد توسعه و آبادانی شهر زیبا و تاریخی هگمتانه باشیم.

در خاتمه ضمن آرزوی توفیقات روزافزون پیشنهاد می‌گردد؛ نظر به اینکه کتاب «قانون در طب» شیخ الرئیس توسط شاعر و مترجم نامدار کُرد مرحوم «عبدالرحمن شرفکندی» متخلص به «هژار» به زبان شیرین فارسی ترجمه شده است در راستای بسط و تعمیق تعاملات فرهنگی دو جانبه و به منظور ارج نهادن به مقام فاخر «ماموستا هژار» موضوع نامگذاری یکی از خیابان‌های شهر تاریخی همدان را به نام ایشان، در دستور کار شورای شهر قرار دهید.

لازم به ذکر است به دلیل جایگاه والای «شیخ الرئیس» بسیاری از خیابان‌ها و مکان‌های عمومی در استان کردستان از جمله «بلوار ورودی شهر سنندج» سالهاست به نام ابن‌سینا مزین شده است.
انعکاس نتیجه موجب امتنان است.
با تقدیم احترام 
«سید غریب سجادی
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج»
اول شهریور 1399»

بر اساس همین گزارش، این خواسته رئیس شورای اسلامی شهر سنندج مورد استقبال شهروندان کردستان و همدان قرار گرفته و در فضای مجازی بازنشر شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • علی ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    مگر در استان همدان هشت هزار شهید گلگون کفن که ــ در راستای حراست و صیانت از شرف و ناموس جنابعالی و همتای محترم همدانی شما به فیض شهادت نائل آمده اند ــ وجود ندارند که شما نام گذاری یکی از خیابانها و معابر همدان را به نام یک فردی که از خانواده های معلوم الحال و ضدانقلاب منطقۀ کردستان میباشند، پیشنهاد می دهید؟. انشاء الله آن روزی نیاید که پیشنهاد نام گذاری یکی از خیابانهای پایتخت را به نام عبدالرحمن قاسملو !!! بدهید.
  • علی ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    بسمه تعالی 04/06/1399 جناب آقای کامران گردان دام عزّه ریاست محترم شورای اسلامی شهر همدان با سلام و احترام و ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام سوگواری سیدالاحرار حضرت حسین ابن علی (ع) و یاران فداکارش، درخصوص پیشنهاد مورخۀ 01/06/1399رئیس شورای اسلامی شهر سنندج به جنابعالی مبنی بر نامگذاری یکی از خیابانهای شهر همدان به نام عبدالرحمن شرفکندی (هژار) به استحضار می رساند:: مگر در استان دارالمؤمنین همدان که نام و یاد شهدای حماسه آفرین بیش از هشت هزار نفری اش و علمای عامل و صالح و صدها تن از شخصیتهای فرهیخته و متدین و انقلابی آن، بر آسمان میهن اسلامی می درخشند، قحط الرجال آمده است که همتای محترم کردستانی شما، پیشنهاد نامگذاری خیابانهای شهر دارالمؤمنین و دارالجهاد همدان را به نام کسی پیشنهاد می دهد که عدم وجاهت مثبت و مقبول او، به چند دلیل، بویژه نسبت نزدیک وی به یکی از سران جنایتکار گروهک تروریستی و ضدانقلاب ـ دموکرات کردستان (صادق شرفکندی) ـ اظهر من الشمس می باشد؟. با کمال تأسّف چندی است که تعاریف و تمجیدهای افراطی و بی رویۀ یکی از شخصیتهای محترم استان از جناب شیخ الرئیس در سطح رسانه ها و تریبونها، موجب گردیده است که اشخاص غیر مرتبط با استان همدان نیز پا را از گلیم خود فراتر نهاده و به بهانۀ تکریم جناب ابن سینا، برخی پیشنهادهای تأسف انگیز ـ نظیر آنچه که رئیس شورای شهر سنندج انجام داده است ـ را مطرح و برای نامگذاری معابر وخیابانهای شهر و استان شهید دادۀ همدان، نسخه های خودساخته و مضحکی را بپیچند. همین اندازه مستحضر باشید که خدای ناکرده اجابت احتمالی شما و همکاران محترمتان در شورای اسلامی شهر همدان در مورد خواستۀ مشکوک و نابجای فوق الاشاره، با هیچیک از اصول و فرهنگ اعتقادی و انقلابی و ارزشی مردم همیشه در صحنۀاستان قهرمان پروری که ـ شهیدان دلاورمردی چون، حاج حسین همدانی و علی چیت سازیان و حاج رضا شکری پور و مصیّب مجیدی و حاجی بابائی ها و دهها سردار سرافراز و هزاران شهید عرش آشیان را تقدیم اسلام و قرآن و مکتب حیاتبخش اهلبیت (ع) نموده اند ـ انطباق نداشته و در صورت تحقق خواستۀ ناصواب مورداشاره، نیروهای مؤمن به انقلاب و نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران و خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران و فرزندان خمینی کبیر و سربازان خامنه ای عزیز در استان همدان و سایر نقاط کشور، در برابر آن سکوت اختیار نخواهند نمود. والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته علی همدانی از جانبازان و رزمندگان بسیجی دوران دفاع مقدّس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها