یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
تابستانه کتاب به گردش پول و ایجاد نقدینگی کتاب‌فروشان کمک کرد

مدیر کتاب‌فروشی جام‌جم لنگرود تاکید کرد: برگزاری تابستانه کتاب در ایام شیوع بیماری کرونا به گردش پول و ایجاد نقدینگی در میان کتاب‌فروشان کمک زیادی کرده و مردم را به سمت کتاب‌فروشی‌ها سوق داده است.

 مهدی عاطف صفری مدیر کتابفروشی جام‌جم لنگرود در در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به نخستین تجربه حضور در طرح‌های فصلی خرید کتاب عنوان کرد: با وجود اینکه ما مشتریان ثابت خود را در طول سال داریم اما به دنبال اجرای طرح تابستانه کتاب ۹۹ با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شدیم.
 
وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی خود را در این مدت برای مشتریان و همشهری‌ها افزایش داده‌ایم، افزود: نگاهی به عملکرد کتاب‌فروشی در یک هفته گذشته امیدوارکننده و خوب است و امیدواریم در دوره‌های آینده بتوانیم میزان فروش و فعالیت‌های خود را توسعه دهیم.
 
عاطف ادامه داد: در این زمینه پیش‌بینی سقف ۱۵۰ هزار تومانی خرید کتاب با توجه به قیمت بالای کتاب بهتر است در دوره‌ های آتی افزایش پیدا کند زیرا مشتری زمانی که می‌بیند نمی‌تواند کتاب بیشتری بردارد، از ما دلخور می‌شود در‌حالی‌که این تصمیم از سمت وزارت ارشاد اتخاذ شده است.
 
وی درباره میزان استقبال مردم به صورت موضوعی از کتاب‌ها نیز توضیح داد: در طرح تابستانه استقبال مردم به ترتیب از کتاب‌های کودک، رمان و ادبیات داخلی و خارجی خیلی خوب بود و خانواده‌ها استقبال زیادی کردند اما اگر بشود، چتر حمایتی در آینده بیشتر گسترده شود، برای مردم بهتر خواهد بود.
 
به گفته وی، برگزاری تابستانه کتاب در ایام شیوع بیماری کرونا به گردش پول و نقدینگی در میان اهالی نشر به خصوص کتاب‌فروشان کمک زیادی کرده و مردم را به سمت کتاب‌فروشی‌ها سوق داده است.
 
عاطف همچنین درباره تاثیر اجرای طرح‌های فصلی خرید کتاب بر اقتصاد کتاب‌فروشی‌ها نیز گفت: یکی از صنایع مهجور در کشور ما نشر است و بارها مردم به کتاب‌فروشی می‌آیند و از گرانی کتاب گلایه می‌کنند اما من به آن‌ها می‌گویم کتابی که شما خریداری می‌کنید گاهی از قیمت یک پیتزا هم کمتر می‌شود یا روزانه یک بسته سیگار خریداری می‌کنید اما برای خرید کتاب گرانی را بهانه می‌کنید.
 
وی تاکید کرد: این در‌حالی است که خرید کتاب یک ریشه فرهنگی دارد و باید مردم را به طرق و شیوه‌های مختلف به خرید کتاب تشویق و ترغیب کرد که در میان آن‌ها طرح‌های فصلی خرید کتاب توانسته‌اند تا حد زیادی موفق باشند زیرا به رونق فعالیت کتاب‌فروشی‌ها منجر شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها