شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سلماس معارفه شد

جلسه معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلماس با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی و مسئولین شهرستانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، در این جلسه که 13 تیرماه در دفتر فرماندار سلماس برگزار شد، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ضمن قدردانی از همراهی فرماندار با کتابخانه‌های عمومی، از سلماس به‌ عنوان شهرستانی با سبقه فرهنگی یاد کرد.

وی گفت: داشتن نگاه فرهنگی مدیران سیاسی نقش مهمی در تحولات اجتماعی دارد و می‌تواند در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح کمی و کیفی کتابخانه‌ها مؤثر باشد.

معصومی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی در شهرستان سلماس همواره از جایگاه بسیار خوبی در میان مردم برخوردار بوده است که نشان از تلاش مسئولین و کتابداران این شهرستان دارد.

مرتضی اصغری فرماندار سلماس هم گفت: اگر بخواهیم فرهنگ را تغیییر دهیم، اساس آن آموزش است و در مورد کتابخوانی باید برای کودکان که آموزش‌پذیری بیشتری دارند، برنامه‌ ویژه‌ای تدارک دید.

فرماندار سلماس افزود: باید عطش مطالعه در افراد ایجاد شود که یکی از نهادهای تاثیرگذار در این امر کتابخانه‌های عمومی است.

وی با اشاره به کمبود فضای کتابخانه‌ای در سلماس، گفت: طبق مصوبات انجمن، موافقت اولیه برای احداث کتابخانه مرکزی شهرستان در یک میدان پرتردد اخذ شده است که با ساخت آن بخشی از کمبودها در این زمینه رفع خواهد شد.

در پایان این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های هادی درستی، زهرا محمدزاده به‌عنوان رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها