سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
تلاش شیراز برای کسب عنوان پایتختی کتاب جهان

معاون فرهنگی شهردار شیراز از برنامه‌ریزی‌ها برای بهر ه‌بردن از نشان پایتختی کتاب ایران و اجرای 26 طرح بزرگ شامل چندین طرح سخت‌افزاری و زیرساختی در حوزه کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مرتضی جعفری گفت: شهرداری شیراز امسال درصدد اجرای زیرساخت‌های مربوط به کتاب همچون باغ کتاب‌خوانی و کمپ متحرک کتاب‌خوانی، طراحی اپلیکیشن کتاب‌خوانی و تهیه مستند و طراحی نماد، مبلمان شهری کتاب‌خوانی، باز آفرینی فضاهای شهری برای کتاب‌خوانی، ساخت کافه‌کتاب توریست و محل‌های مطالعه مادر و کودک و همچنین اجرای چهل نمایش خیابانی با موضوع کتاب‌خوانی است.
 
معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه در سال پیش‌رو 26 طرح ترویج کتاب‌خوانی اجرایی خواهد شد، یادآور شد: اگر شیوع کروناویروس اجازه دهد، همه این طرح‌ها تا پایان سال اجرا می‌شود.

وی با اشاره به طرح ساخت 11 قرائت‌خانه بزرگ در مناطق 11گانه شیراز یادآور شد: بهره‌برداری از دست‌کم 5 قرائت‌خانه در سال جاری صورت خواهد گرفت و 6 قرائت‌خانه دیگر نیز بسته به شرایط اقتصادی و کرونا، در سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد بود.  
 
جعفری در پاسخ به پرسشی پیرامون خواهرخواندگی شهرهای شیراز و وایمار آلمان و همچنین عدم تبادل فرهنگی میان این دو شهر نیز گفت: سال گذشته هفته فرهنگی ایران و آلمان به خوبی برگزار شد، اما نکته قابل توجه آنجاست که شیراز بجز وایمار آلمان، می‌تواند با شهرهای کشورهای اطراف نیز ارتباط فرهنگی برقرار کند.
 
معاون فرهنگی شهردار شیراز به عنوان مثال به ظرفیت خواهرخواندگی شیراز و شهرهای افغانستان اشاره کرد و افزود: اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، در شرایط کنونی که روابط این دو کشور دوست و همسایه به‌دلیل شیطنت‌هایی متشنج شده است، می‌تواند اقدام بسیار مناسبی باشد.
 
وی سپس با رد پرسش یکی از خبرنگاران درباره تهدید بودن تکثر فرهنگی در این شهر یادآور شد: تکثر فرهنگی شیراز یک فرصت است نه تهدید.

جعفری با بیان اینکه فرهنگسرای بزرگ بهمن‌بیگی، فرهنگسرای اقوام خواهد بود، اعلام کرد: معاونت فرهنگی شهرداری شیراز برای حل مشکلات فرهنگ شهروندی برنامه‌های گسترده و بزرگ‌مقیاسی را در دستور کار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها