دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
شهرستان ابرکوه بیش از 150 باشگاه کتابخوانی فعال دارد

«نازنین رقیه خاموشی» عضو «باشگاه کتابخوانی بادگیر» ابرکوه، عنوان برگزیده پویش ملی «با کتاب در خانه» را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با شیوع ویروس کرونا و الزام به خانه‌نشینی، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همان ابتدای سال 99 و همزمان با آخرین نوروز قرن، پویشی را در سطح ملی با عنوان «با کتاب در خانه» ویژه کودکان و نوجوانان عضو باشگاه‌های کتابخوانی طراحی کرد و به اطلاع تمام باشگاه‌های کتابخوانی سراسر کشور رساند.

در فراخوان این پویش آمده بود: افرادی که عضو باشگاه کتابخوانی هستند، می‌توانند در موضوعات مختلف کتاب و کتابخوانی از جمله قصه گویی و معرفی و نقد و بررسی کتاب ، فیلم و عکس تهیه کرده و به رقابت بپردازند.

«اعظم‌السادات مصطفوی‌پور» مربی «باشگاه کتابخوانی بادگیر» در این زمینه گفت: خوشبختانه با اجرای پویش ملی «با کتاب در خانه»، اعضای باشگاه‌های کتابخوانی ابرکوه در آن شرکت کرده و نهایتا سه نفر از اعضای باشگاه کتابخوانی بادگیر نازنین رقیه خاموشی، زینب زارع مهرآبادی و فاطمه گلپور به مرحله نهایی راه یافتند و سرانجام نازنین رقیه خاموشی با ارسال فیلمی از خود که کتاب «غول چمنزار» را معرفی می‌کرد، موفق شد از برگزیدگان پویش ملی با کتاب در خانه شود.

حمیدرضا بصیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه نیز درباره وضعیت باشگاه‌های کتابخوانی در این شهرستان، گفت: باشگاه‌های کتابخوانی، باشگاه‌های متشکل از کودکان و نوجوانان همراه با یک مربی هستند که محور فعالیت آنها مطالعه و کتابخوانی است و آنها از سال 97 کار خود را آغاز کرده و غالبا در زمینه برگزاری کارگاه‌های قصه گویی، معرفی و نقد و بررسی کتاب و غیره فعالیت می‌کنند.

بصیری در باب نحوه راه‌اندازی و تاسیس باشگاه کتابخوانی گفت: افرادی که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند، می‌توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مربی و موسس باشگاه اقدام کنند.

وی افزود: از سال 97 که ابرکوه عضو بیست شهر نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شد تاکنون بیش از 150 باشگاه کتابخوانی با نظارت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد ترویج فرهنگ کتابخوانی ابرکوه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط