شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
برگزاری کنفرانس مطالعه هنر در قرون وسطایی بوهمیا دوم

کنفرانس مطالعه هنر در قرون وسطایی بوهمیا دوم: تولید، پذیرش و انتقال دانش در دانشگاه پراگ در آکادمی علوم چک- جمهوری چک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کنفرانس مطالعه هنر در قرون وسطایی بوهمیا دوم: تولید، پذیرش و انتقال دانش در دانشگاه پراگ ۱۳۴۸-۱۵۰۰ ، دسامبر ۲۰۲۰ در آکادمی علوم چک- جمهوری چک برگزار می‌شود.
 
محور موضوعات شامل تاریخ فلسفه غربی، متافیزیک و معرفت شناسی، روایات فلسفی، علوم، منطق و ریاضیات است.
 
دانشگاه پراگ که در سال ۱۳۴۸ م. به عنوان اولین دانشگاه اروپایی در شرق راین و شمال آلپ تأسیس شد، تا زمان بحران ۱۴۰۹، هنگامی که محققان آلمانی پراگ را ترک کردند، از مهمترین دانشگاه‌های امپراتوری روم مقدس بود. دانشجویان و اساتید آن تقریباً از هر گوشه اروپا بخصوص از اروپای مرکزی پذیرش می‌شدند. از زمان تأسیس، این دانشگاه آموزه‌های سایر مراکز یادگیری اروپایی مانند آکسفورد و پاریس را پذیرفته بود، اما به تدریج به نهادی جهت تولید و انتشار دانش و علوم به سایر دانشگاه‌ها شد.

بر این اساس این همایش مشابه همایش‌های پیشین سال با هدف بررسی بهتر فرایندهای تولید، دریافت و انتقال دانش در اروپای مرکزی با تأکید بر دانشگاه پراگ و بویژه دانشکده هنر و همچنین کمک به مطالعه فلسفه و سایر رشته‌های مرتبط در بوهمیا در حدود سال‌های ۱۳۴۸-۱۵۰۰ متمرکز شده است.
 
علاقه‌مندان به موضوع کنفرانس می‌توانند با ارسال آثار خود به نشانی ایمیل ota.pavlicek@flu.cas.cz در این کنفرانس مشارکت کنند. مهلت ارسال آثار تا پایان روز ۱ ژوئیه ۲۰۲۰ است.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://philevents.org/event/show/۸۲۶۳۴ مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها