دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
مشارکت سمنانی‌ها در پویش «نشاط در خانه با طعم کتاب» با 4845 اثر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان از استقبال چشم‌گیر فرهنگ‌دوستان استان از پویش «نشاط در خانه با طعم کتاب» خبر داد و گفت: 4845 اثر جهت شرکت در این مسابقه ارسال شده است.

حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: به‌منظور حفظ سلامتی فکر و جسم کودکان، نوجوانان، جوانان و عموم شهروندان استان سمنان پویش «نشاط در خانه با طعم کتاب» با اهداف امیدآفرینی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، آموزش رعایت نکات بهداشتی و توسعه‌ی کتاب‌خوانی در انتهای سال 98 برگزار شد.

وی با بیان اینکه این پویش، به‌همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، دفتر امور بانوان استانداری سمنان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان و اداره ‌کل آموزش و پرورش این استان برگزار شد، افزود: پویش «نشاط در خانه با طعم کتاب» در پنج محور با مسابقه کتاب‌خوانی، معرفی کتاب توسط اعضای خانواده، مسابقه نقاشی و خوشنویسی «کرونا را شکست می‌دهیم»، قصه‌گویی و نقالی و خلاقیت و نشاط از 26 اسفندماه سال گذشته تا 29 فروردین ماه امسال به‌صورت مجازی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان از ارسال 4845 اثر به این مسابقه خبر داد و گفت: از این تعداد 771 اثر مربوط به بخش نقاشی، 260 اثر مربوط به بخش معرفی کتاب، 282 اثر مربوط به بخش خلاقیت و کاردستی و 3532 اثر هم مربوط به بخش مسابقات کتاب‌خوانی بود. اسامی برگزیدگان مسابقه «نشاط در خانه با طعم کتاب» پس از داوری در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام می‌شود.

شاکری با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، هم‌زمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز تعطیل شدند، افزود: کتابداران به فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی می‌پردازند و علاقه‌مندان می‌توانند از این فعالیت‌ها بهره‌مند شوند.

وی همچنین از برگزاری دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به‌صورت مجازی در سال جاری خبر داد و گفت: بخش الکترونیک این جشنواره از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتاب‌خوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند. در بخش فردی، افراد علاقه‌مند می‌توانند متناسب بارده سنی خود و مطالعه کتاب‌ها در رشته‌های مختلف جشنواره از طریق یکی از دو شیوه مکتوب و یا الکترونیکی شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان افزود: در بخش گروهی نیز افراد علاقه‌مند بایستی در هنگام مراجعه به سایت جشنواره ضمن انتخاب بخش گروهی با انتخاب منابع معرفی‌شده و نوع فعالیت مورد نظر در مسابقه شرکت کنند شرکت در این بخش فقط به‌صورت الکترونیکی است. اعضای خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به بخش خانوادگی سایت جشنواره با انتخاب منابع معرفی‌ شده در مسابقه شرکت کنند و حضور در این بخش نیز تنها به‌صورت الکترونیکی میسر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها